Pregledni rad
Glazbene igre s pjevanjem
Majda Milinović
orcid.org/0000-0002-9324-544X
Sažetak
Svaka je igra, pa tako i glazbena, važan aspekt dječjeg života, aktivnost koja izaziva buđenje pozitivnih emocija i kojom se ostvaruju unutrašnje potrebe djeteta. Život svakog djeteta, ali i njegovo školovanje, moraju gotovo svakodnevno biti upotpunjeni igrom. Igra se smatra vremenom u kojemu se dijete prepušta vlastitoj fantaziji i kreativnosti. Djeci nije potreban poseban proces adaptacije na igru, a tako je i u slučaju onih glazbenih s pjesmom. Djeca se uz pjesmu i igru osjećaju prirodno i sigurno. Igrajući se djeca odrastaju, razvijaju svoje psiho – motoričke vještine i spoznaju nove činjenice.
Djeca su, kako u prošlosti tako i danas, od najranije dobi okružena raznim zvukovima, počevši od okoline u kojoj odrastaju, pojava u prirodi, sve do uspavanke koju im majke pjevaju prije spavanja. Glazba je tako potpuno prirodna pojava koja uvelike pridonosi svestranom razvitku djeteta već u najranijoj dobi, koje se ujedno smatra i najoptimalnijim razdobljem za razvijanje glazbenih sposobnosti. Glazba pridonosi prvenstveno razvoju glazbenih, samim time i umnih, estetskih i tjelesnih sposobnosti, ali i radnih navika. Rad je prvenstveno orijentiran na glazbene igre za djecu predškolske i rane školske dobi. Rad prikazuje vrste igara, njihovu primjenu i ciljeve svake od njih, a poseban je naglasak na igre s pjevanjem. U pripremi ovoga rada, igre koje će se spominjati, autorica je redovito primjenjivala u radu s dječjim zborom „Osječki zumbići”, odnosno djecom starosne dobi četiri do devet godina.
Ključne riječi
glazbene igre; pjevanje; učenje kroz igru; razvoj glazbenih sposobnosti
Hrčak ID:
152003
URI
Datum izdavanja:
1.11.2015.
Posjeta: 6.834 *