Skoči na glavni sadržaj

Stručni rad

CRTEŽ I LIKOVNI IZRAZ U OTKRIVANJU I SUZBIJANJU DJEČJE AGRESIVNOSTI

Miroslava Kojić ; Visoka škola strukovnih studija za obrazovanje odgajatelja,Kikinda,Srbija
Radmila Zeba ; Dječji vrtić"Radost",Zagreb,Hrvatska
Zagorka Markov ; Visoka škola strukovnih studija za obrazovanje odgajatelja,Kikinda,Srbija


Puni tekst: hrvatski pdf 1.432 Kb

str. 163-174

preuzimanja: 2.551

citiraj


Sažetak

U kontekstu društvenih promjena mijenja se i obiteljski kontekst što implicira promjene i/ili različite poteškoće u ponašanju djece poput agresivnog, kojem je, kao društveno neprihvatljivom, nužno već u institucijama predškolskog odgoja i obrazovanja pristupiti pravovremeno i odgovoriti na njega primjerenim odgojnim metodama i postupcima. Tijekom tridesetogodišnjeg praćenja pojavnosti takvog ponašanja, u okviru likovne vježbaonice kolegija Metodika likovnog odgoja za studente Visoke škole strukovnih studija za odgajatelje u Kikindi, Republika Srbija, proizišao je interventni program odgojne podrške odgojiteljima, roditeljima i djeci predškolske dobi. Program se provodi u vrtiću, a temelji se na principu interdisciplinarnosti te znanstvenim spoznajama o terepeutskom djelovanju likovne ekspresije. Zahtijeva dobro teorijsko i pragmatičko znanje i empirijske spoznaje interdisciplinarnog tima o bio-psiho-socijalnom razvoju djece, kao i sudjelovanje samih roditelja u terapiji. Cilj je programa stručna i profesionalna pomoć djeci u suzbijanju agresivnog ponašanja, odgojiteljima pomoć u osnaživanju vlastitih kompetencija u radu i s takvom djecom, a roditeljima podršku u prihvaćanju i odgoju vlastitog djeteta s teškoćama u ponašanju, a prevenirajući teže oblike poremećaja u ponašanju koje može nepovoljno utjecati na obrazovanje, školovanje, socijalnu kompetentnost i uključenost djeteta u društvo, s naglaskon na osobni rast, razvoj i uspjeh.

Ključne riječi

predškolsko dijete; agresivnost; likovni izraz; prevencija; terapija

Hrčak ID:

152327

URI

https://hrcak.srce.hr/152327

Datum izdavanja:

19.6.2015.

Podaci na drugim jezicima: engleski njemački

Posjeta: 5.164 *