hrcak mascot   Srce   HID

Izvorni znanstveni članak

Konstruktivizam u suvremenom inkluzivnom odgoju i obrazovanju

Anka Jurčević Lozančić   ORCID icon orcid.org/0000-0002-7090-6110 ; Učiteljski fakultet Sveučilišta u Zagrebu, Zagreb, Hrvatska
Jasna Kudek Mirošević ; Osnovna škola Dragutomga Tadijanovića, Zagreb, Hrvatska

Puni tekst: hrvatski, pdf (643 KB) str. 541-560 preuzimanja: 1.132* citiraj
APA 6th Edition
Jurčević Lozančić, A. i Kudek Mirošević, J. (2015). Konstruktivizam u suvremenom inkluzivnom odgoju i obrazovanju. Školski vjesnik, 64 (4), 541-560. Preuzeto s https://hrcak.srce.hr/152911
MLA 8th Edition
Jurčević Lozančić, Anka i Jasna Kudek Mirošević. "Konstruktivizam u suvremenom inkluzivnom odgoju i obrazovanju." Školski vjesnik, vol. 64, br. 4, 2015, str. 541-560. https://hrcak.srce.hr/152911. Citirano 06.12.2021.
Chicago 17th Edition
Jurčević Lozančić, Anka i Jasna Kudek Mirošević. "Konstruktivizam u suvremenom inkluzivnom odgoju i obrazovanju." Školski vjesnik 64, br. 4 (2015): 541-560. https://hrcak.srce.hr/152911
Harvard
Jurčević Lozančić, A., i Kudek Mirošević, J. (2015). 'Konstruktivizam u suvremenom inkluzivnom odgoju i obrazovanju', Školski vjesnik, 64(4), str. 541-560. Preuzeto s: https://hrcak.srce.hr/152911 (Datum pristupa: 06.12.2021.)
Vancouver
Jurčević Lozančić A, Kudek Mirošević J. Konstruktivizam u suvremenom inkluzivnom odgoju i obrazovanju. Školski vjesnik [Internet]. 2015 [pristupljeno 06.12.2021.];64(4):541-560. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/152911
IEEE
A. Jurčević Lozančić i J. Kudek Mirošević, "Konstruktivizam u suvremenom inkluzivnom odgoju i obrazovanju", Školski vjesnik, vol.64, br. 4, str. 541-560, 2015. [Online]. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/152911. [Citirano: 06.12.2021.]

Sažetak
Inkluzija podrazumijeva otvoreni obrazovni sustav, poštivanje osobnosti i različitosti drugoga, njegove etničke i kulturne pripadnosti, spremnost za suradnju, aktivno činjenje za dobrobit drugoga te donošenje prikladnih prosudbi i odluka. Kako bi se mogao ostvarivati navedeni pristup, odgojno-obrazovne ustanove trebaju stvarati organizacijske pretpostavke koje se temelje na shvaćanju djeteta kao socijalnog subjekta sa specifičnim potrebama, pravima i kulturom. Stavovi odgojitelja/učitelja reflektiraju se kroz njihove pozitivne, ali i negativne postupke i ponašanja što bitno određuje kvalitetu ukupnog ozračja i neposrednog rada s djecom s teškoćama. Stoga se ovim radom nastoji dobiti dodatni uvid u stavove odgojitelja i učitelja u poimanju inkluzivne prakse na ukupno 303 ispitanika (171 učitelj u redovitim osnovnim školama i 132 odgojitelja u redovitim predškolskim ustanovama).

Ključne riječi
dijete s teškoćom; inkluzija; odgojitelj; učitelj; (su) konstruktivizam

Hrčak ID: 152911

URI
https://hrcak.srce.hr/152911

[engleski]

Posjeta: 2.285 *