hrcak mascot   Srce   HID

Izvorni znanstveni članak

Umjetnička glazba i oblikovanje kulturnoga identiteta učenika

Sabina Vidulin   ORCID icon orcid.org/0000-0003-4840-9174 ; Muzička akademija Sveučilišta Jurja Dobrile u Puli, Pula, Hrvatska
Vera Martinović ; Muzička akademija Sveučilišta Jurja Dobrile u Puli, Pula, Hrvatska

Puni tekst: hrvatski, pdf (403 KB) str. 573-588 preuzimanja: 376* citiraj
APA 6th Edition
Vidulin, S. i Martinović, V. (2015). Umjetnička glazba i oblikovanje kulturnoga identiteta učenika. Školski vjesnik, 64 (4), 573-588. Preuzeto s https://hrcak.srce.hr/153129
MLA 8th Edition
Vidulin, Sabina i Vera Martinović. "Umjetnička glazba i oblikovanje kulturnoga identiteta učenika." Školski vjesnik, vol. 64, br. 4, 2015, str. 573-588. https://hrcak.srce.hr/153129. Citirano 26.01.2021.
Chicago 17th Edition
Vidulin, Sabina i Vera Martinović. "Umjetnička glazba i oblikovanje kulturnoga identiteta učenika." Školski vjesnik 64, br. 4 (2015): 573-588. https://hrcak.srce.hr/153129
Harvard
Vidulin, S., i Martinović, V. (2015). 'Umjetnička glazba i oblikovanje kulturnoga identiteta učenika', Školski vjesnik, 64(4), str. 573-588. Preuzeto s: https://hrcak.srce.hr/153129 (Datum pristupa: 26.01.2021.)
Vancouver
Vidulin S, Martinović V. Umjetnička glazba i oblikovanje kulturnoga identiteta učenika. Školski vjesnik [Internet]. 2015 [pristupljeno 26.01.2021.];64(4):573-588. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/153129
IEEE
S. Vidulin i V. Martinović, "Umjetnička glazba i oblikovanje kulturnoga identiteta učenika", Školski vjesnik, vol.64, br. 4, str. 573-588, 2015. [Online]. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/153129. [Citirano: 26.01.2021.]

Sažetak
Škola teži oblikovanju kulturnoga identiteta učenika. U tom su joj procesu partneri nastavni predmeti i sadržaji koji u svome nukleusu imaju umjetničku notu, a to je, između ostalih, i glazbena umjetnost. Uloga glazbene kulture/glazbene umjetnosti značajna je utoliko što je primarna građa kojom se bavi - umjetničko djelo, a osnovni zadatak slušanje i analiziranje glazbenih djela. Učenik ima priliku steći nova znanja i unaprijediti svoje glazbene vještine. U našemu radu opisujemo način rada s glazbenim djelom te naglašavamo važnost aktivnosti slušanja i upoznavanja glazbe kako bi učenici postali kritički slušatelji i poznavatelji glazbenih djela, ali ističemo i negativne trendove u nastavnoj praksi. Drugi dio rada bavi se analizom djela i skladatelja koja se predlažu u Nastavnom planu i programu. Uočava se dominacija skladbi iz svjetskoga opusa nad skladbama nacionalnoga opusa, i to u svim razredima, a rezultati ukazuju i na to da je skladatelj, koji se najčešće i najviše puta pojavljuje i predlaže u programu, W. A. Mozart. Valjalo bi u postojeći popis predložiti nova djela te demonstrirati opus drugih skladatelja kako bi se unaprijedilo i obogatilo kulturno i umjetničko iskustvo učenika.

Ključne riječi
glazbena nastava; nastavni plan i program; umjetnos; slušanje glazbe

Hrčak ID: 153129

URI
https://hrcak.srce.hr/153129

[engleski]

Posjeta: 986 *