Skoči na glavni sadržaj

Izvorni znanstveni članak

Umjetnička glazba i oblikovanje kulturnoga identiteta učenika

Sabina Vidulin orcid id orcid.org/0000-0003-4840-9174 ; Muzička akademija Sveučilišta Jurja Dobrile u Puli, Pula, Hrvatska
Vera Martinović ; Muzička akademija Sveučilišta Jurja Dobrile u Puli, Pula, Hrvatska


Puni tekst: hrvatski pdf 403 Kb

str. 573-588

preuzimanja: 729

citiraj


Sažetak

Škola teži oblikovanju kulturnoga identiteta učenika. U tom su joj procesu partneri nastavni predmeti i sadržaji koji u svome nukleusu imaju umjetničku notu, a to je, između ostalih, i glazbena umjetnost. Uloga glazbene kulture/glazbene umjetnosti značajna je utoliko što je primarna građa kojom se bavi - umjetničko djelo, a osnovni zadatak slušanje i analiziranje glazbenih djela. Učenik ima priliku steći nova znanja i unaprijediti svoje glazbene vještine. U našemu radu opisujemo način rada s glazbenim djelom te naglašavamo važnost aktivnosti slušanja i upoznavanja glazbe kako bi učenici postali kritički slušatelji i poznavatelji glazbenih djela, ali ističemo i negativne trendove u nastavnoj praksi. Drugi dio rada bavi se analizom djela i skladatelja koja se predlažu u Nastavnom planu i programu. Uočava se dominacija skladbi iz svjetskoga opusa nad skladbama nacionalnoga opusa, i to u svim razredima, a rezultati ukazuju i na to da je skladatelj, koji se najčešće i najviše puta pojavljuje i predlaže u programu, W. A. Mozart. Valjalo bi u postojeći popis predložiti nova djela te demonstrirati opus drugih skladatelja kako bi se unaprijedilo i obogatilo kulturno i umjetničko iskustvo učenika.

Ključne riječi

glazbena nastava; nastavni plan i program; umjetnos; slušanje glazbe

Hrčak ID:

153129

URI

https://hrcak.srce.hr/153129

Datum izdavanja:

29.12.2015.

Podaci na drugim jezicima: engleski

Posjeta: 2.699 *