Izvorni znanstveni članak
Dječji doživljaj igre u predškolskoj i ranoj školskoj dobi
Višnja Rajić
orcid.org/0000-0002-5331-835X
; Učiteljski fakultet Sveučilišta u Zagrebu, Zagreb, Hrvatska
Biserka Petrović-Sočo
; Učiteljski fakultet Sveučilišta u Zagrebu, Zagreb, Hrvatska
Sažetak
Dosadašnja istraživanja igre uglavnom su proučavala igre iz perspektive odraslih bez aktivne participacije djece. Nova paradigma djetinjstva mijenja istraživački smjer i okreće ga prema djetetu kao subjektu. Autorice u radu daju uvid u dječju percepciju igre i njezinih obilježja. U istraživanju provedenom s djecom predškolskog (N = 107) i školskog uzrasta (N = 101) interpretirani su njihovi odgovori na pitanja Što je igra? Koja je tvoja najdraža igra? Što ti je potrebno za igru? Analiza dobivenih odgovora ukazuje na to da djeca vide igru kao aktivnost koju ostvaruju sa svojim vršnjacima (N = 95), te odraslom osobom (N = 46). Istraživanje je utvrdilo da djeca školskog uzrasta značajno pozitivnije percipiraju igru kao zabavu i funkcionalnu, dok djeca predškolskog uzrasta značajno pozitivnije percipiraju igru kao igranje s igračkom. Autorice zaključuju kako učitelji i odgojitelji trebaju osigurati poticajnu okolinu i vrijeme za igru s djecom kako ne bi izgubili ulaz u njihov svijet.
Ključne riječi
djetinjstvo; djeca predškolskog uzrasta; djeca školskog uzrasta; igra; obilježja igre
Hrčak ID:
153131
URI
Datum izdavanja:
29.12.2015.
Posjeta: 15.681 *