Skoči na glavni sadržaj

Izvorni znanstveni članak

Dječji doživljaj igre u predškolskoj i ranoj školskoj dobi

Višnja Rajić orcid id orcid.org/0000-0002-5331-835X ; Učiteljski fakultet Sveučilišta u Zagrebu, Zagreb, Hrvatska
Biserka Petrović-Sočo ; Učiteljski fakultet Sveučilišta u Zagrebu, Zagreb, Hrvatska


Puni tekst: hrvatski pdf 274 Kb

str. 603-620

preuzimanja: 9.251

citiraj


Sažetak

Dosadašnja istraživanja igre uglavnom su proučavala igre iz perspektive odraslih bez aktivne participacije djece. Nova paradigma djetinjstva mijenja istraživački smjer i okreće ga prema djetetu kao subjektu. Autorice u radu daju uvid u dječju percepciju igre i njezinih obilježja. U istraživanju provedenom s djecom predškolskog (N = 107) i školskog uzrasta (N = 101) interpretirani su njihovi odgovori na pitanja Što je igra? Koja je tvoja najdraža igra? Što ti je potrebno za igru? Analiza dobivenih odgovora ukazuje na to da djeca vide igru kao aktivnost koju ostvaruju sa svojim vršnjacima (N = 95), te odraslom osobom (N = 46). Istraživanje je utvrdilo da djeca školskog uzrasta značajno pozitivnije percipiraju igru kao zabavu i funkcionalnu, dok djeca predškolskog uzrasta značajno pozitivnije percipiraju igru kao igranje s igračkom. Autorice zaključuju kako učitelji i odgojitelji trebaju osigurati poticajnu okolinu i vrijeme za igru s djecom kako ne bi izgubili ulaz u njihov svijet.

Ključne riječi

djetinjstvo; djeca predškolskog uzrasta; djeca školskog uzrasta; igra; obilježja igre

Hrčak ID:

153131

URI

https://hrcak.srce.hr/153131

Datum izdavanja:

29.12.2015.

Podaci na drugim jezicima: engleski

Posjeta: 15.681 *