hrcak mascot   Srce   HID

Prethodno priopćenje

Trebaju li nam sustavan odgoj i obrazovanje za aktivno slušanje?

Rahaela Varga ; Fakultet za odgojne i obrazovne znanosti, Sveučilište Josipa Jurja Strossmayera, Osijek, Hrvatska
Ida Somolanji Tokić ; Fakultet za odgojne i obrazovne znanosti, Sveučilište Josipa Jurja Strossmayera, Osijek, Hrvatska

Puni tekst: hrvatski, pdf (342 KB) str. 647-660 preuzimanja: 611* citiraj
APA 6th Edition
Varga, R. i Somolanji Tokić, I. (2015). Trebaju li nam sustavan odgoj i obrazovanje za aktivno slušanje?. Školski vjesnik, 64 (4), 647-660. Preuzeto s https://hrcak.srce.hr/153134
MLA 8th Edition
Varga, Rahaela i Ida Somolanji Tokić. "Trebaju li nam sustavan odgoj i obrazovanje za aktivno slušanje?." Školski vjesnik, vol. 64, br. 4, 2015, str. 647-660. https://hrcak.srce.hr/153134. Citirano 15.11.2019.
Chicago 17th Edition
Varga, Rahaela i Ida Somolanji Tokić. "Trebaju li nam sustavan odgoj i obrazovanje za aktivno slušanje?." Školski vjesnik 64, br. 4 (2015): 647-660. https://hrcak.srce.hr/153134
Harvard
Varga, R., i Somolanji Tokić, I. (2015). 'Trebaju li nam sustavan odgoj i obrazovanje za aktivno slušanje?', Školski vjesnik, 64(4), str. 647-660. Preuzeto s: https://hrcak.srce.hr/153134 (Datum pristupa: 15.11.2019.)
Vancouver
Varga R, Somolanji Tokić I. Trebaju li nam sustavan odgoj i obrazovanje za aktivno slušanje?. Školski vjesnik [Internet]. 2015 [pristupljeno 15.11.2019.];64(4):647-660. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/153134
IEEE
R. Varga i I. Somolanji Tokić, "Trebaju li nam sustavan odgoj i obrazovanje za aktivno slušanje?", Školski vjesnik, vol.64, br. 4, str. 647-660, 2015. [Online]. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/153134. [Citirano: 15.11.2019.]

Sažetak
Namjera rada jest ukazati na mogućnosti razvijanja vještine aktivnog slušanja u sklopu nastave. Polazi se od važnosti socijalnih kompetencija, posebice komunikacijskih vještina za ostvarivanje uspješnog odgoja i poticajne kulture škole. Nacionalni okvirni kurikulum prepoznaje slušanje kao receptivnu komunikacijsku vještinu. Slušanje ostaje pasivno ukoliko izostane kognitivna komponenta. Aktivno slušanje predstavlja svjesnu misaonu aktivnost koja za cilj ima razumijevanje sugovornika. Razumijevanje u sklopu aktivnog slušanja ne podrazumijeva samo razumijevanje sadržaja već obuhvaća i razumijevanje osjećaja te potreba koje se nalaze u podlozi verbalno izrečenog sadržaja. Rad iznosi brojne dobrobiti aktivnog slušanja za sve sudionike odgojno-obrazovnog procesa, ali i upozorava na prepreke aktivnom slušanju koje postoje u školi. Nadalje, temeljem relevantnih istraživanja nastoji se dokazati da je aktivno slušanje potrebno i moguće poučavati i učiti. Predlaže se pristup razvoju aktivnog slušanja učenika osnovnoškolske dobi koji je manje institucionaliziran (sustavan) od pristupa primjerenog (budućim) učiteljima.

Ključne riječi
aktivno slušanje; komunikacijske vještine; kurikulum; nastava; socijalne kompetencije

Hrčak ID: 153134

URI
https://hrcak.srce.hr/153134

[engleski]

Posjeta: 1.155 *