Skoči na glavni sadržaj

Stručni rad

https://doi.org/10.17559/TV-20140217144435

Transrapid i krivulja prijelaza kao sinusoida

Atınç Pirti orcid id orcid.org/0000-0001-9197-3411 ; Yildiz Technical University, Faculty of Civil Engineering, Department of Surveying Engineering, Davutpaşa/Esenler, İstanbul, Turkey
Mehmet Ali Yücel ; Canakkale Onsekiz Mart University, Faculty of Engineering and Architecture, Department of Geomatic Engineering, Canakkale, Turkey
Taylan Ocalan ; Yildiz Technical University, Faculty of Civil Engineering, Department of Surveying Engineering, Davutpaşa/Esenler, İstanbul, Turkey


Puni tekst: hrvatski pdf 554 Kb

str. 315-320

preuzimanja: 980

citiraj

Puni tekst: engleski pdf 554 Kb

str. 315-320

preuzimanja: 637

citiraj


Sažetak

Krivulje prijelaza pri konstrukciji moderne glavne ceste i željeznice su elementi jednako važni kao i smjer trase i zakrivljenost (kružnost). Kako bi se spriječila nagla promjena centrifugalne sile, mora se primijeniti krivulja prijelaza zbog djelovanja gibanja u oštrom zavoju. Tijekom godina raširila se primjena klotoida u mnogim zemljama svijeta. Međutim, u ovoj analizi, u svrhu eliminiranja problema povezanih s dinamikom puta koje je stvarao klotoid kod vozila pri visokim brzinama, istražuje se sinusoid. U radu se analizira mogućnost primjene sinusoida kod definiranja krivulja prijelaza tijekom projektiranja prijevoznih sredstava. Opisuju se osnovna svojstva sinusoida, njihov fundamentalni matematički izraz, izračun koordinata, pogonsko-dinamičke karakteristike sinusoida (naročito za uporabu Transrapida) i prezentira se funkcija promjene zakrivljenosti puta i bočni udar duž sinusoida. Sinusoid se predstavlja kao dijagram s idealnom zakrivljenošću koji ima rampu krivulje i superelevacije.

Ključne riječi

klotoid; krivulja prijelaza; sinusoid; transrapid

Hrčak ID:

153186

URI

https://hrcak.srce.hr/153186

Datum izdavanja:

19.2.2016.

Podaci na drugim jezicima: engleski

Posjeta: 2.850 *