Skoči na glavni sadržaj

Izvorni znanstveni članak

KRIZA VRIJEDNOSTI KAO KRIZA ODGOJA

Zlatko Miliša orcid id orcid.org/0000-0001-9058-5345 ; Filozofski fakultet, Sveučilište Josipa Jurja Strossmayera u Osijeku, Hrvatska
Jasminka Dević ; Dom za odgoj djece i mladeži Osijek
Ines Perić orcid id orcid.org/0000-0002-5563-759X ; Filozofski fakultet, Sveučilišta u Mostaru, Bosna i Hercegovina


Puni tekst: hrvatski pdf 213 Kb

str. 7-20

preuzimanja: 2.022

citiraj


Sažetak


U članku se analiziraju i aktualiziraju teorijske i praktične poveznice i implikacije suodnosa (kriza) vrijednosti i (kriza) odgoja. Odgoj je vrijednosna kategorija i ne možemo ga razumjeti bez filozofijskoga, sociologijskoga i psihologijskoga konteksta. Autori se zalažu za pedagogijski diskurs „odgoja za vrijednosti“ i/ili „odgoja za demokraciju“ jer pojedinci, kao i svaka država, stagniraju ili prosperiraju provedbom (konkretnih) odgojnih vrijednosti. Odgoj nije vrijednosno neutralan i svaki kritički pedagog treba biti vrijednosno angažiran i mora upozoravati na to s kojim se odgojnim vrjednotama gradi zdravo društvo i angažirani građanin. Vjerovanje u vrijednosno neutralnu društvenu znanost znači da bi znanstvenici trebali biti nezainteresirani za posljedice društvenih deformacija. Pojedinačna i društvena perspektiva zadana je vrjednota, ali ona ima i (svoju) vremensku ograničenost. Autori na temelju istraživanja drugih, kao i na temelju vlastitih istraživanja, objašnjavaju kako se djeca i mladi približavaju riziku i rizičnomu ponašanju. Na kraju članka donose i (operativnu) definiciju ciljeva odgoja i obrazovanja.

Ključne riječi

vrijednosti; odgoj; vrijednosne orijentacije; slobodno vrijeme; mladi; djeca u riziku i rizično ponašanje

Hrčak ID:

153669

URI

https://hrcak.srce.hr/153669

Datum izdavanja:

30.12.2015.

Podaci na drugim jezicima: engleski

Posjeta: 3.887 *