Izvorni znanstveni članak
KRIZA VRIJEDNOSTI KAO KRIZA ODGOJA
Zlatko Miliša
orcid.org/0000-0001-9058-5345
; Filozofski fakultet, Sveučilište Josipa Jurja Strossmayera u Osijeku, Hrvatska
Jasminka Dević
; Dom za odgoj djece i mladeži Osijek
Ines Perić
orcid.org/0000-0002-5563-759X
; Filozofski fakultet, Sveučilišta u Mostaru, Bosna i Hercegovina
Sažetak
U članku se analiziraju i aktualiziraju teorijske i praktične poveznice i implikacije suodnosa (kriza) vrijednosti i (kriza) odgoja. Odgoj je vrijednosna kategorija i ne možemo ga razumjeti bez filozofijskoga, sociologijskoga i psihologijskoga konteksta. Autori se zalažu za pedagogijski diskurs „odgoja za vrijednosti“ i/ili „odgoja za demokraciju“ jer pojedinci, kao i svaka država, stagniraju ili prosperiraju provedbom (konkretnih) odgojnih vrijednosti. Odgoj nije vrijednosno neutralan i svaki kritički pedagog treba biti vrijednosno angažiran i mora upozoravati na to s kojim se odgojnim vrjednotama gradi zdravo društvo i angažirani građanin. Vjerovanje u vrijednosno neutralnu društvenu znanost znači da bi znanstvenici trebali biti nezainteresirani za posljedice društvenih deformacija. Pojedinačna i društvena perspektiva zadana je vrjednota, ali ona ima i (svoju) vremensku ograničenost. Autori na temelju istraživanja drugih, kao i na temelju vlastitih istraživanja, objašnjavaju kako se djeca i mladi približavaju riziku i rizičnomu ponašanju. Na kraju članka donose i (operativnu) definiciju ciljeva odgoja i obrazovanja.
Ključne riječi
vrijednosti; odgoj; vrijednosne orijentacije; slobodno vrijeme; mladi; djeca u riziku i rizično ponašanje
Hrčak ID:
153669
URI
Datum izdavanja:
30.12.2015.
Posjeta: 4.705 *