hrcak mascot   Srce   HID

Izvorni znanstveni članak

EMOCIONALNE TEŠKOĆE ADOLESCENTICA NAKON TRANZICIJE U SREDNJU ŠKOLU

Zlatka Kozjak Mikić   ORCID icon orcid.org/0000-0001-6187-6960 ; Zdravstveno učilište
Nataša Jokić-Begić   ORCID icon orcid.org/0000-0003-2597-535X ; Filozofski fakultet u Zagrebu, Odsjek za psihologiju, Zagreb, Hrvatska

Puni tekst: hrvatski, pdf (268 KB) str. 0-234 preuzimanja: 283* citiraj
APA 6th Edition
Kozjak Mikić, Z. i Jokić-Begić, N. (2013). EMOCIONALNE TEŠKOĆE ADOLESCENTICA NAKON TRANZICIJE U SREDNJU ŠKOLU. Socijalna psihijatrija, 41 (4), 0-234. Preuzeto s https://hrcak.srce.hr/157158
MLA 8th Edition
Kozjak Mikić, Zlatka i Nataša Jokić-Begić. "EMOCIONALNE TEŠKOĆE ADOLESCENTICA NAKON TRANZICIJE U SREDNJU ŠKOLU." Socijalna psihijatrija, vol. 41, br. 4, 2013, str. 0-234. https://hrcak.srce.hr/157158. Citirano 08.08.2020.
Chicago 17th Edition
Kozjak Mikić, Zlatka i Nataša Jokić-Begić. "EMOCIONALNE TEŠKOĆE ADOLESCENTICA NAKON TRANZICIJE U SREDNJU ŠKOLU." Socijalna psihijatrija 41, br. 4 (2013): 0-234. https://hrcak.srce.hr/157158
Harvard
Kozjak Mikić, Z., i Jokić-Begić, N. (2013). 'EMOCIONALNE TEŠKOĆE ADOLESCENTICA NAKON TRANZICIJE U SREDNJU ŠKOLU', Socijalna psihijatrija, 41(4), str. 0-234. Preuzeto s: https://hrcak.srce.hr/157158 (Datum pristupa: 08.08.2020.)
Vancouver
Kozjak Mikić Z, Jokić-Begić N. EMOCIONALNE TEŠKOĆE ADOLESCENTICA NAKON TRANZICIJE U SREDNJU ŠKOLU. Socijalna psihijatrija [Internet]. 2013 [pristupljeno 08.08.2020.];41(4):0-234. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/157158
IEEE
Z. Kozjak Mikić i N. Jokić-Begić, "EMOCIONALNE TEŠKOĆE ADOLESCENTICA NAKON TRANZICIJE U SREDNJU ŠKOLU", Socijalna psihijatrija, vol.41, br. 4, str. 0-234, 2013. [Online]. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/157158. [Citirano: 08.08.2020.]

Sažetak
Cilj istraživanja bio je provjeriti postavke Lazarusovog modela stresa u specifičnom psihosocijalnom kontekstu nakon
tranzicije učenica u srednju školu. Istražena je povezanost emocionalnih teškoća sa strategijama suočavanja, samoefikasnošću
i vrstom škole, te smjer i intenzitet njihova doprinosa. U prvom mjerenju ovog longitudinalnog istraživanja
bilo je uključeno 216 sudionica, u drugome 206, a u trećemu 168. Korišteni su: CORE-YP (Twigg i sur., 2009), Ljetvica
suočavanja sa stresom za djecu i adolescente (Vulić-Prtorić, 2002), te Upitnik samoefikasnosti za djecu i adolescente (Muris,
2001, prijevod Vulić-Prtorić i Sorić, 2006). Rezultati su obrađeni hijerarhijskim regresijskim analizama. Izraženosti
emocionalnih teškoća pri kraju prvog i pri kraju četvrtog razreda doprinosi korištenje strategija suočavanja usmjerenih
na emocije (Emocionalna reaktivnost i Izbjegavanje) i niska emocionalna samoefikasnost pri početku prvog razreda
srednje škole. Vrsta školskog programa nije se pokazala značajnim prediktorom izraženosti emocionalnih teškoća pri
kraju prvog i četvrtog razreda. Rezultati potvrđuju primjenjivost Lazarusovog modela stresa u ovome kontekstu, a osim
toga ukazuju na potrebu razvoja i implementiranje preventivnih programa za razvoj adekvatnih strategija suočavanja
tijekom razdoblja prilagodbe na novi školski kontekst.

Ključne riječi
emocionalne teškoće; tranzicija u srednju školu; adolescentice

Hrčak ID: 157158

URI
https://hrcak.srce.hr/157158

Posjeta: 454 *