Filozofska istraživanja, Vol. 35 No. 3, 2015.
Izvorni znanstveni članak
Paul Thek: »sadistička geometrija« ili tjelesnost između senzacije i percepcije u umjetnosti 1960-ih
Blaženka Perica
; Sveučilište u Splitu, Umjetnička akademija, Split, Hrvatska
Sažetak
Cilj je ovog rada ukazati na različite koncepcije tjelesnosti u umjetnosti 1960-ih s fokusom na opusu (objektima i ambijentima) Paula Theka (1933.–1988.). Odljevi ekstremiteta u seriji Technological Reliquaries, odnosno Meat Pieces, ukazuju na konfliktnu situaciju u umjetnosti tog doba izraslu na temeljima modernističkog nasljeđa iščitavanog u opozicijama geometrijske objektivacije i subjektivne ekspresije. Pitanje je ne prepliću li se ovdje ipak teorijska uporišta npr. minimalizma i neo-nadrealizma post-freudovske provinijencije (Sixties Surreal) kao kompatibilni zahtjevi za tjelesnošću? Referirajući se na Deleuzeovu analizu slikarstva Francisa Bacona, zaključno razmatramo pitanje o relacijama senzacija– percepcija u umjetničkim praksama 1960-ih.
Ključne riječi
Paul Thek; tijelo–objektnost; tjelesnost; materijalnost; ekspresivno–konstruktivno; uvjeti recepcije; Meat Pieces; Sixties Surreal-minimalizam; strukturalizam–jezik; Sigmund Freud; Maurice Merleau-Ponty; apstraktno–figurativno; Gilles Deleuze; senzacija–percepcija
Hrčak ID:
158785
URI
Datum izdavanja:
2.12.2015.
Posjeta: 1.759 *