Skoči na glavni sadržaj

Izvorni znanstveni članak

Paul Thek: »sadistička geometrija« ili tjelesnost između senzacije i percepcije u umjetnosti 1960-ih

Blaženka Perica ; Sveučilište u Splitu, Umjetnička akademija, Split, Hrvatska


Puni tekst: hrvatski pdf 2.451 Kb

str. 509-520

preuzimanja: 670

citiraj


Sažetak

Cilj je ovog rada ukazati na različite koncepcije tjelesnosti u umjetnosti 1960-ih s fokusom na opusu (objektima i ambijentima) Paula Theka (1933.–1988.). Odljevi ekstremiteta u seriji Technological Reliquaries, odnosno Meat Pieces, ukazuju na konfliktnu situaciju u umjetnosti tog doba izraslu na temeljima modernističkog nasljeđa iščitavanog u opozicijama geometrijske objektivacije i subjektivne ekspresije. Pitanje je ne prepliću li se ovdje ipak teorijska uporišta npr. minimalizma i neo-nadrealizma post-freudovske provinijencije (Sixties Surreal) kao kompatibilni zahtjevi za tjelesnošću? Referirajući se na Deleuzeovu analizu slikarstva Francisa Bacona, zaključno razmatramo pitanje o relacijama senzacija– percepcija u umjetničkim praksama 1960-ih.

Ključne riječi

Paul Thek; tijelo–objektnost; tjelesnost; materijalnost; ekspresivno–konstruktivno; uvjeti recepcije; Meat Pieces; Sixties Surreal-minimalizam; strukturalizam–jezik; Sigmund Freud; Maurice Merleau-Ponty; apstraktno–figurativno; Gilles Deleuze; senzacija–percepcija

Hrčak ID:

158785

URI

https://hrcak.srce.hr/158785

Datum izdavanja:

2.12.2015.

Podaci na drugim jezicima: njemački

Posjeta: 1.759 *