hrcak mascot   Srce   HID

Školski vjesnik : časopis za pedagogijsku teoriju i praksu, Vol. 65 No. Tematski broj, 2016.

Izvorni znanstveni članak

Pozitivna orijentacija u odgoju u pedagoškim časopisima

Sanja Simel   ORCID icon orcid.org/0000-0003-2485-6068 ; Filozofski fakultet Osijek, Odsjek za pedagogiju, Osijek, Hrvatska

Puni tekst: hrvatski, pdf (366 KB) str. 133-143 preuzimanja: 173* citiraj
APA 6th Edition
Simel, S. (2016). Pozitivna orijentacija u odgoju u pedagoškim časopisima. Školski vjesnik, 65 (Tematski broj), 133-143. Preuzeto s https://hrcak.srce.hr/160090
MLA 8th Edition
Simel, Sanja. "Pozitivna orijentacija u odgoju u pedagoškim časopisima." Školski vjesnik, vol. 65, br. Tematski broj, 2016, str. 133-143. https://hrcak.srce.hr/160090. Citirano 26.04.2019.
Chicago 17th Edition
Simel, Sanja. "Pozitivna orijentacija u odgoju u pedagoškim časopisima." Školski vjesnik 65, br. Tematski broj (2016): 133-143. https://hrcak.srce.hr/160090
Harvard
Simel, S. (2016). 'Pozitivna orijentacija u odgoju u pedagoškim časopisima', Školski vjesnik, 65(Tematski broj), str. 133-143. Preuzeto s: https://hrcak.srce.hr/160090 (Datum pristupa: 26.04.2019.)
Vancouver
Simel S. Pozitivna orijentacija u odgoju u pedagoškim časopisima. Školski vjesnik [Internet]. 2016 [pristupljeno 26.04.2019.];65(Tematski broj):133-143. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/160090
IEEE
S. Simel, "Pozitivna orijentacija u odgoju u pedagoškim časopisima", Školski vjesnik, vol.65, br. Tematski broj, str. 133-143, 2016. [Online]. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/160090. [Citirano: 26.04.2019.]

Sažetak
Psihologijskim je istraživanjima utvrđeno da, ako želimo sretne učenike, ne trebamo im pomoći samo u rješavanju potencijalnih poteškoća, već se trebamo usmjeriti i na ono pozitivno što kod njih postoji, njihove potencijale i talente. Potrebno je i iz pedagogijske perspektive istražiti na što se najčešće usmjeravamo kod učenika. Stoga, svrha je ovog rada utvrditi zastupljenost pozitivne orijentacije u odgoju u hrvatskim znanstvenim pedagoškim časopisima, odnosno koliko se u pedagoškim istraživanjima posvećuje pozornosti učenikovim potencijalima i talentima te uvjetima za njihovo ostvarivanje, u odnosu na čestoću bavljenja odgojnim problemima i neutralno usmjerena istraživanja. Rezultati analize ukazuju na manjak istraživanja i teorijskih radova iz perspektive pozitivne orijentacije u odgoju te na potrebu za dubljim teorijskim i praktičnim promišljanjem samog pojma “pozitivna orijentacija u odgoju”, koji ne ostaje više samo na razini odgojno-obrazovnog načela. Takvo promišljanje pojma s obzirom na pedagogijske pojmove može pridonijeti teorijskim spoznajama, ali i unaprijediti pedagošku praksu, što bi u konačnici moglo rezultirati češćim istraživanjem ovog, u pedagogiji, još uvijek zanemarenog područja.

Ključne riječi
pedagogijska teorija; pedagoška praksa; potencijali i talenti učenika; samoaktualizacija; svrha odgoja

Hrčak ID: 160090

URI
https://hrcak.srce.hr/160090

[engleski]

Posjeta: 359 *