Poslovna izvrsnost, Vol. 10 No. 1, 2016.
Pregledni rad
MJERENJE KVALITETE USLUGA U ZDRAVSTVENOM TURIZMU
Tomislav Madžar
; Medicinski fakultet Sveučilišta u Zagrebu
Tonći Lazibat
; Ekonomski fakultet Sveučilišta u Zagrebu
Josip Mikulić
; Ekonomski fakultet Sveučilišta u Zagrebu
Sažetak
Ovaj rad istražuje koncept upravljanja kvalitetom usluga na primjeru zdravstvenog turizma. Budući da ovaj specifični oblik turizma posjeduje velike potencijale razvoja u Republici Hrvatskoj proučavanje načina njegovog daljnjeg razvoja kroz koncept kvalitete usluga predstavlja vrijedno istraživačko pitanje. U radu je najprije provedena analiza mjerenja kvalitete usluga te su prezentirani neki od teoretskih modela koji su se utemeljili kao najpopularniji i najkorisniji. Rad zatim ukratko analizira pojam i trendove u zdravstvenom turizmu pri čemu posebnu pažnju posvećuje medicinskom turizmu kao najpoznatijem i najdinamičnijem obliku zdravstvenog turizma. Analiza trendova u zdravstvenom turizmu napravljena je na međunarodnoj i hrvatskoj razini. Nakon toga izvršena je analiza potencijala primjene metodologije za mjerenje kvalitete usluga u zdravstvenom turizmu. Analiza je obuhvatila odabir odgovarajuće metodologije kao i pregled potencijalnih koristi koje je kroz uporabu ove metodologije moguće postići. Rezultati rada predstavljaju značajan doprinos teoriji po pitanju upravljanja kvalitetom usluga te praksi zbog izrazite gospodarske važnosti koju podizanje razine kvalitete zdravstvenog turizma može imati za RH.
Ključne riječi
kvaliteta usluga; zdravstveni turizam; medicinski turizam; SERVQUAL
Hrčak ID:
160395
URI
Datum izdavanja:
15.6.2016.
Posjeta: 4.370 *