Skoči na glavni sadržaj

Stručni rad

https://doi.org/10.31299/hrri.52.1.11

Aktivnosti usmjerene osnaživanju nepismenih roditelja romske djece

Maja Kutnjak orcid id orcid.org/0000-0001-9020-2930 ; Osnovna škola Tomaša Goričanca; Mala Subotica, Hrvatska


Puni tekst: hrvatski pdf 254 Kb

str. 127-139

preuzimanja: 932

citiraj


Sažetak

U radu se raspravlja o povezanosti kvalitete obiteljskog okruženja i socioekonomskog statusa obitelji s osvrtom na utjecaj osiromašenog obiteljskog okruženja i obrazovne razine roditelja na rani razvoj djece. Posebno su izdvojeni rezultati nacionalnih istraživanja koja upućuju na to da su djeca romske nacionalne manjine jedna od najranjivijih skupina djece. U radu su također prikazane neke praktične smjernice za uključivanje nepismenih roditelja u obrazovanje djece te je istaknuto nekoliko programa namijenjenih djeci predškolske i rane školske dobi i njihovim roditeljima nižeg socioekonomskog statusa koji potiču razvoj pismenosti i drugih kognitivnih vještina kod djece te osnažuju roditelje za ispunjavanje zahtjeva roditeljske uloge. Kao jedan od početnih koraka u procesu ostvarivanja suradnje i osnaživanja roditelja romske djece, u radu je predstavljeno istraživanje koje su proveli učitelji i romski pomagači Osnovne škole Tomaša Goričanca Mala Subotica u romskom naselju Piškorovec. Osnovni cilj istraživanja bio je utvrditi obrazovnu strukturu i razinu pismenosti odraslog stanovništva naselja Piškorovec kako bi se na temelju dobivenih rezultata mogao planirati program intervencije koji će biti temeljen na procijenjenim potrebama.

Ključne riječi

obiteljsko okruženje; rani razvoj djece; romska djeca; procjena pismenosti roditelja; uključivanje roditelja

Hrčak ID:

161506

URI

https://hrcak.srce.hr/161506

Datum izdavanja:

8.7.2016.

Podaci na drugim jezicima: engleski

Posjeta: 2.474 *