hrcak mascot   Srce   HID

Izvorni znanstveni članak
https://doi.org/10.31299/log.6.1.5

Utjecaj roda i broja u razumijevanju odnosnih rečenica kod djece s posebnim jezičnim teškoćama

Maja Balija Mećar ; SUVAG Poliklinika za rehabilitaciju slušanja i govora, Zagreb
Katarina Pavičić Dokoza ; SUVAG Poliklinika za rehabilitaciju slušanja i govora, Zagreb
Adinda Dulčić ; SUVAG Poliklinika za rehabilitaciju slušanja i govora, Zagreb

Puni tekst: hrvatski, pdf (251 KB) str. 38-45 preuzimanja: 547* citiraj
APA 6th Edition
Balija Mećar, M., Pavičić Dokoza, K. i Dulčić, A. (2016). Utjecaj roda i broja u razumijevanju odnosnih rečenica kod djece s posebnim jezičnim teškoćama. Logopedija, 6 (1), 38-45. https://doi.org/10.31299/log.6.1.5
MLA 8th Edition
Balija Mećar, Maja, et al. "Utjecaj roda i broja u razumijevanju odnosnih rečenica kod djece s posebnim jezičnim teškoćama." Logopedija, vol. 6, br. 1, 2016, str. 38-45. https://doi.org/10.31299/log.6.1.5. Citirano 24.09.2020.
Chicago 17th Edition
Balija Mećar, Maja, Katarina Pavičić Dokoza i Adinda Dulčić. "Utjecaj roda i broja u razumijevanju odnosnih rečenica kod djece s posebnim jezičnim teškoćama." Logopedija 6, br. 1 (2016): 38-45. https://doi.org/10.31299/log.6.1.5
Harvard
Balija Mećar, M., Pavičić Dokoza, K., i Dulčić, A. (2016). 'Utjecaj roda i broja u razumijevanju odnosnih rečenica kod djece s posebnim jezičnim teškoćama', Logopedija, 6(1), str. 38-45. https://doi.org/10.31299/log.6.1.5
Vancouver
Balija Mećar M, Pavičić Dokoza K, Dulčić A. Utjecaj roda i broja u razumijevanju odnosnih rečenica kod djece s posebnim jezičnim teškoćama. Logopedija [Internet]. 2016 [pristupljeno 24.09.2020.];6(1):38-45. https://doi.org/10.31299/log.6.1.5
IEEE
M. Balija Mećar, K. Pavičić Dokoza i A. Dulčić, "Utjecaj roda i broja u razumijevanju odnosnih rečenica kod djece s posebnim jezičnim teškoćama", Logopedija, vol.6, br. 1, str. 38-45, 2016. [Online]. https://doi.org/10.31299/log.6.1.5

Sažetak
Ovim se istraživanjem nastojalo utvrditi olakšavaju li razlike u rodu i broju imenica razumijevanje subjektnih i objektnih odnosnih rečenica u ciljnoj skupini djece s posebnim jezičnim teškoćama (PJT), u dobi od 6 do 11 godina. Razumijevanje tih složenih sintaktičkih struktura ispitano je zadatcima u kojima su djeca trebala odgovarati na pitanja kojima se provjeravalo razumijevanje tematskih uloga unutar odnosne rečenice. Rezultati pokazuju da su ispitanici bili uspješniji u razumijevanju odnosnih rečenica koje se odnose na subjekt, u odnosu na one koje se odnose na objekt. Djeca u dobi od 8 do 11 godina, u odnosu na mlađu skupinu (od 6 do 7 godina), postigla su bolje rezultate u razumijevanju rečenica s različitim morfološkim oznakama (jednina-množina; muško-žensko). Ti nam rezultati omogućuju bolje razumijevanje prirode PJT-a, a istodobno pružaju i smjernice terapijskog pristupa.

Ključne riječi
rod i broj imenica; odnosne rečenice; posebne jezične teškoće

Hrčak ID: 161793

URI
https://hrcak.srce.hr/161793

[engleski]

Posjeta: 1.001 *