hrcak mascot   Srce   HID

Pregledni rad

ERGONOMSKA PRILAGODBA ŽIVOTNOG PROSTORA ZA DJECU PREDŠKOLSKE DOBI

Sabina Stipanec ; Dom za starije i nemoćne osobe, Sisak, Republika Hrvatska
Andreja Bartolac ; Zdravstveno veleučilište, Katedra za radnu terapiju, Zdravstveno veleučilište Republika Hrvatska

Puni tekst: hrvatski, pdf (48 MB) str. 81-92 preuzimanja: 378* citiraj
APA 6th Edition
Stipanec, S. i Bartolac, A. (2015). ERGONOMSKA PRILAGODBA ŽIVOTNOG PROSTORA ZA DJECU PREDŠKOLSKE DOBI. Život i škola, LXI (2), 81-92. Preuzeto s https://hrcak.srce.hr/162154
MLA 8th Edition
Stipanec, Sabina i Andreja Bartolac. "ERGONOMSKA PRILAGODBA ŽIVOTNOG PROSTORA ZA DJECU PREDŠKOLSKE DOBI." Život i škola, vol. LXI, br. 2, 2015, str. 81-92. https://hrcak.srce.hr/162154. Citirano 08.05.2021.
Chicago 17th Edition
Stipanec, Sabina i Andreja Bartolac. "ERGONOMSKA PRILAGODBA ŽIVOTNOG PROSTORA ZA DJECU PREDŠKOLSKE DOBI." Život i škola LXI, br. 2 (2015): 81-92. https://hrcak.srce.hr/162154
Harvard
Stipanec, S., i Bartolac, A. (2015). 'ERGONOMSKA PRILAGODBA ŽIVOTNOG PROSTORA ZA DJECU PREDŠKOLSKE DOBI', Život i škola, LXI(2), str. 81-92. Preuzeto s: https://hrcak.srce.hr/162154 (Datum pristupa: 08.05.2021.)
Vancouver
Stipanec S, Bartolac A. ERGONOMSKA PRILAGODBA ŽIVOTNOG PROSTORA ZA DJECU PREDŠKOLSKE DOBI. Život i škola [Internet]. 2015 [pristupljeno 08.05.2021.];LXI(2):81-92. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/162154
IEEE
S. Stipanec i A. Bartolac, "ERGONOMSKA PRILAGODBA ŽIVOTNOG PROSTORA ZA DJECU PREDŠKOLSKE DOBI", Život i škola, vol.LXI, br. 2, str. 81-92, 2015. [Online]. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/162154. [Citirano: 08.05.2021.]

Sažetak
Na zdravlje i kvalitetu života djeteta djeluju mnogi čimbenici. Prostor u kojem dijete boravi i uporabni predmeti kojima se koristi za obavljanje svakodnevnih aktivnosti, od higijene do igre, osobito su važni jer mogu poticati, ali i ograni-čavati razvoj i samostalnost. Registriranje različitih senzoričkih podražaja iz okoline i njihova integracija, razvoj koordinacije, spretnosti, snage i brzine, kao i razvoj koncentracije, razmišljanja i učenja te socijalnih vještina događaju se u interakciji s poticajnom okolinom. Informacije dobivene statičkim i dinamičkim antropometrijskim mjerenjem dječjeg tijela daju nam okvir za primijenjenu ergonomiju prostora i predmeta tipičnih za djetinjstvo. Dječji vrtići dječje igralište prostori su izvan doma u kojima predškolsko dijete provodi najviše vremena. Kako bi taj prostor trebao izgledati, oblikovan po mjeri djeteta, na koji način bi trebao osiguravati zdrav razvoj, rasti zajedno s djetetom i osiguravati sigurnost u svakodnevnim dječjim aktivnostima, prikazano je u ovom radu. Kako gotovo nema preporuka i radova o ergonomskom i drugom oblikovanju dječjih vrtića i dječjih igrališta u Hrvatskoj, ovaj rad predstavlja konkretan interdisciplinaran doprinos strukama koje se bave projektiranjem, korištenjem i procjenom sigurnosti prostora namijenjenog djeci. U smislu osiguravanja univerzalne pristupačnosti i poticanju inkluzije, poseban je naglasak ovog prikaza na informacijama vezanim uz pristupačnost prostora djeci koja se suočavaju s različitim razvojnim i zdravstvenim izazovima, kao što su djeca koja imaju teškoće s primanjem i obradom senzoričkih informacija ili djeci koja se otežano kreću, odnosno koriste se pomagalima za kretanje.

Ključne riječi
ergonomija; antropometrija; djeca; pristupačnost; sigurnost; životni prostor

Hrčak ID: 162154

URI
https://hrcak.srce.hr/162154

[engleski] [njemački]

Posjeta: 1.447 *