Pregledni rad
HOFSTEDEOVE DIMENZIJE – DOPRINOS (SU)KONSTRUKCIJI INTERKULTURALNOG KURIKULUMA
Renata Burai
; Sveučilište u Zagrebu – Hrvatski studiji, Zagreb Republika Hrvatska
Sažetak
Cilj rada bio je definirati bitne odrednice sukonstrukcije interkulturalnog kurikuluma. U radu se obrazlaže jedan od
pristupa istraživanju kulturnih razlika, Hofstedeovmodel. Sadržaj upitnika odnosi se na četiri dimenzije: hijerarhijsku distancu, muževnost, individualizam i kontrolu neizvjesnosti. Podatci kojima se koristi u radu, dobiveni su uz znanstveni projekt „Interkulturalni kurikulum i obrazovanje na manjinskim jezicima“ (2007-2012), broj projekta: 130-1301761-1769, voditelj: prof. dr. sc. Neven Hrvatić. Istraživanje je obuhvatilo 1978 učenika iz 27 srednjih škola Republike Hrvatske. Rezultati istraživanja ukazuju da kod mladih prevladavaju egalitarna uvjerenja, da su između individualizma i kolektivizma podjednako orijentirani muževnosti i ženstvenosti te suna ljestvici srednjeg stupnja anksioznosti.
Ključne riječi
interkulturalizam; interkulturalni kurikulum; kurikulum; vrijednosti
Hrčak ID:
162155
URI
Datum izdavanja:
28.12.2015.
Posjeta: 2.417 *