Skoči na glavni sadržaj

Izvorni znanstveni članak

Razlike u intrinzičnoj motivaciji studentica u različitim stadijima promjene ponašanja povezanih s vježbanjem

Josip Cvenić ; Odjel za matematiku, Sveučilište J.J. Strossmayera u Osijeku
Renata Barić ; Kineziološki fakultet, Sveučilište u Zagrebu


Puni tekst: hrvatski pdf 180 Kb

str. 22-28

preuzimanja: 562

citiraj


Sažetak

Cilj ovog rada bio je ispitati razlike u razini
intrinzične motivacije studentica koje se, sukladno
transteorijskom modelu, nalaze u različitim stadijima
promjene ponašanja. Uzorak ispitanica sastojao se od 102
studentice, sa tri odjela (matematika, fizika, kemija)
Sveučilišta J.J. Strossmayer u Osijeku. Za procjenu
intrinzične motivacije za vježbanje upotrebljen je Upitnik
intrinzične motivacije (Intrinsic Motivation Inventory -
IMI) kojim se procjenjuju 4 dimenzije intrinzične
motiviranosti (interes-uživanje, percipirana
kompetentnost, napor-važnost, pritisak-tenzija).
Kriterijsku varijablu u ovom istraživanju predstavljala je
kratka verzija Skale za mjerenje procesa promjene
(URICA; University of Rhode Island Change Assessment
Scale), utemeljena na transteorijskom modelu spremnosti
na promjenu ponašanja povezanih sa vježbanjem.
Značajnost razlika između pojedinih stadija
transteorijskog modela utvrđena je univarijatnom
analizom varijance (ANOVA) uz Tukey post-hoc test.
Rezultati su pokazali da se studentice koje se nalaze u
različitim stadijima spremnosti na promjenu ponašanja
povezanih s vježbanjem statistički značajno razlikuju
(p<0.05) u tri od četiri dimenzije intrinzične motivacije.
Što su studentice tjelesno aktivnije njihova razina
intrinzične motivacije za vježbanje je viša - osjećaju se
kompetetnijima, više uživaju u vježbanju i ulažu veći trud
i napor u treninge, te osjećaju manji pritisak zbog
vježbanja i prilikom vježbanja.

Ključne riječi

intrinzična motivacija; transteorijski model; promjena ponašanja; studentice

Hrčak ID:

164875

URI

https://hrcak.srce.hr/164875

Datum izdavanja:

30.8.2016.

Posjeta: 1.228 *