hrcak mascot   Srce   HID

Život i škola : časopis za teoriju i praksu odgoja i obrazovanja, Vol. LXII No. 1, 2016.

Pregledni rad

ULOGA RAVNATELJA U KONCEPCIJAMA PROMJENA ODGOJNO-OBRAZOVNOG SUSTAVA REPUBLIKE HRVATSKE

Rahaela Varga ; Fakultet za odgojne i obrazovne znanosti, Osijek, Republika Hrvatska
Anđelka Peko ; Fakultet za odgojne i obrazovne znanosti, Osijek, Republika Hrvatska
Dijana Vican ; Sveučilište u Zadru, Republika Hrvatska

Puni tekst: hrvatski, pdf (34 MB) str. 39-50 preuzimanja: 241* citiraj
APA 6th Edition
Varga, R., Peko, A. i Vican, D. (2016). ULOGA RAVNATELJA U KONCEPCIJAMA PROMJENA ODGOJNO-OBRAZOVNOG SUSTAVA REPUBLIKE HRVATSKE. Život i škola, LXII (1), 39-50. Preuzeto s https://hrcak.srce.hr/165099
MLA 8th Edition
Varga, Rahaela, et al. "ULOGA RAVNATELJA U KONCEPCIJAMA PROMJENA ODGOJNO-OBRAZOVNOG SUSTAVA REPUBLIKE HRVATSKE." Život i škola, vol. LXII, br. 1, 2016, str. 39-50. https://hrcak.srce.hr/165099. Citirano 26.05.2019.
Chicago 17th Edition
Varga, Rahaela, Anđelka Peko i Dijana Vican. "ULOGA RAVNATELJA U KONCEPCIJAMA PROMJENA ODGOJNO-OBRAZOVNOG SUSTAVA REPUBLIKE HRVATSKE." Život i škola LXII, br. 1 (2016): 39-50. https://hrcak.srce.hr/165099
Harvard
Varga, R., Peko, A., i Vican, D. (2016). 'ULOGA RAVNATELJA U KONCEPCIJAMA PROMJENA ODGOJNO-OBRAZOVNOG SUSTAVA REPUBLIKE HRVATSKE', Život i škola, LXII(1), str. 39-50. Preuzeto s: https://hrcak.srce.hr/165099 (Datum pristupa: 26.05.2019.)
Vancouver
Varga R, Peko A, Vican D. ULOGA RAVNATELJA U KONCEPCIJAMA PROMJENA ODGOJNO-OBRAZOVNOG SUSTAVA REPUBLIKE HRVATSKE. Život i škola [Internet]. 2016 [pristupljeno 26.05.2019.];LXII(1):39-50. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/165099
IEEE
R. Varga, A. Peko i D. Vican, "ULOGA RAVNATELJA U KONCEPCIJAMA PROMJENA ODGOJNO-OBRAZOVNOG SUSTAVA REPUBLIKE HRVATSKE", Život i škola, vol.LXII, br. 1, str. 39-50, 2016. [Online]. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/165099. [Citirano: 26.05.2019.]

Sažetak
U radu se pozornost usmjerava analizi obrazovno-političkih dokumenata kojima su se planirale i oblikovale promjene odgojno-obrazovnog sustava kako bi se istražio odnos upravljanja (uloga Ministarstva) i rukovođenja (uloga ravnatelja). Osnovni je cilj istraživanja bio, na temelju analize dokumenata, utvrditi proklamirane ciljeve i očekivane uloge ravnatelja. Konkretnije, ispitana je povezanost proklamiranih ciljeva i očekivane uloge ravnatelja te postojanost očekivane uloga ravnatelja tijekom vremena. Rezultati su pokazali kako određeni proklamirani ciljevi zahtijevaju drugačiji angažman ravnatelja te kako se očekivana uloga ravnatelja tijekom petnaest godina mijenjala. Zbog decentralizacije sustava odgoja i obrazovanja kojoj se sve više teži, škole dobivaju viši stupanj autonomije pa se i od ravnatelja više ne očekuje instruktivna već transformacijska uloga.

Ključne riječi
školski ravnatelj; odgojno-obrazovni ciljevi; rukovođenje; upravljanje; obrazovne reforme

Hrčak ID: 165099

URI
https://hrcak.srce.hr/165099

[engleski] [njemački]

Posjeta: 547 *