Izvorni znanstveni članak
PROCJENE UČITELJA O KULTURI ŠKOLE
Maja Brust-Nemet
; Fakultet za odgojne i obrazovne znanosti, Osijek, Republika Hrvatska
Vesnica Mlinarević
; Fakultet za odgojne i obrazovne znanosti, Osijek, Republika Hrvatska
Sažetak
Pedagogijska su istraživanja posljednjih godina usmjerenija kulturnom kontekstu odgoja i obrazovanja, k vrijednostima, običajima, vjerovanjima i obrascima ponašanja koji ga određuju. Upravo odrednice kulturnog konteksta odgoja i obrazovanja čine skriveni kurikulum, ravnopravnog suodgojitelja koji snažno utječe na odgojno-obrazovnu ustanovu, kolegijalnost, profesionalnost, samoodređenje, zadovoljstvo, odnose, motivaciju i uspjeh. Odrednice skrivenog kurikuluma snažno utječu na cjelokupnu kulturu škole i čine školu prepoznatljivom. Kulturu je škole i skriveni kurikulum teško otkrivati i mijenjati, no istraživanja se usmjeravaju k pojedinim sastavnicama kurikuluma kako bi pridonijela otkrivanju kvalitete kulture škole koja posredno i neposredno utječe na sve dionike odgojno-obrazovnog sustava.
Rezultati istraživanja provedenog među 696 učitelja osnovnih škola u Osječko-baranjskoj, Vukovarsko-srijemskoj, Brodsko-posavskoj, Virovitičko-podravskoj i Požeško-slavonskoj županiji pokazuju procjenu učitelja razredne i predmetne nastave o kulturi vlastite škole. Kultura je škole u slavonskim županijama pozitivna, a posebice se ističe statistički značajna razlika u identificiranju kulture osnovne škole s obzirom rade li učitelji u razrednoj ili predmetnoj nastavi.
Ključne riječi
kultura; skriveni kurikulum; škola; učitelji
Hrčak ID:
165107
URI
Datum izdavanja:
7.7.2016.
Posjeta: 3.488 *