Skoči na glavni sadržaj

Izvorni znanstveni članak

PROCJENE UČITELJA O KULTURI ŠKOLE

Maja Brust-Nemet ; Fakultet za odgojne i obrazovne znanosti, Osijek, Republika Hrvatska
Vesnica Mlinarević ; Fakultet za odgojne i obrazovne znanosti, Osijek, Republika Hrvatska


Puni tekst: hrvatski pdf 35.214 Kb

str. 93-103

preuzimanja: 958

citiraj


Sažetak

Pedagogijska su istraživanja posljednjih godina usmjerenija kulturnom kontekstu odgoja i obrazovanja, k vrijednostima, običajima, vjerovanjima i obrascima ponašanja koji ga određuju. Upravo odrednice kulturnog konteksta odgoja i obrazovanja čine skriveni kurikulum, ravnopravnog suodgojitelja koji snažno utječe na odgojno-obrazovnu ustanovu, kolegijalnost, profesionalnost, samoodređenje, zadovoljstvo, odnose, motivaciju i uspjeh. Odrednice skrivenog kurikuluma snažno utječu na cjelokupnu kulturu škole i čine školu prepoznatljivom. Kulturu je škole i skriveni kurikulum teško otkrivati i mijenjati, no istraživanja se usmjeravaju k pojedinim sastavnicama kurikuluma kako bi pridonijela otkrivanju kvalitete kulture škole koja posredno i neposredno utječe na sve dionike odgojno-obrazovnog sustava.
Rezultati istraživanja provedenog među 696 učitelja osnovnih škola u Osječko-baranjskoj, Vukovarsko-srijemskoj, Brodsko-posavskoj, Virovitičko-podravskoj i Požeško-slavonskoj županiji pokazuju procjenu učitelja razredne i predmetne nastave o kulturi vlastite škole. Kultura je škole u slavonskim županijama pozitivna, a posebice se ističe statistički značajna razlika u identificiranju kulture osnovne škole s obzirom rade li učitelji u razrednoj ili predmetnoj nastavi.

Ključne riječi

kultura; skriveni kurikulum; škola; učitelji

Hrčak ID:

165107

URI

https://hrcak.srce.hr/165107

Datum izdavanja:

7.7.2016.

Podaci na drugim jezicima: engleski njemački

Posjeta: 2.733 *