Izvorni znanstveni članak
Prepoznavanje i reagiranje budućih učitelja razredne nastave na vršnjačko zlostavljanje
Nikolina Dolački
orcid.org/0000-0001-5822-5067
; OŠJosip Račić, Zagreb
Tajana Ljubin Golub
orcid.org/0000-0002-6396-0389
; Učiteljski fakultet Sveučilišta u Zagrebu
Sažetak
Rad ispituje reakcije budućih učitelja na incidente vršnjačkog zlostavljanja opisane u vinjetama. Uzorak čine studenti koji se obrazuju za učitelje razredne nastave u osnovnoj školi na Učiteljskom fakultetu u Zagrebu, Hrvatska (poučavaju učenike stare 7 - 10 godina) (N=166; 97% ženskih ispitanika).
Prezentirane su vinjete koje prikazuju verbalno, fizičko i relacijsko zlostavljanje u dvije varijante: u jednoj su i zlostavljač i žrtva bili dječaci, a u drugoj djevojčice. 39% ispitanika točno percipira relacijsko zlostavljanje, dok 73% točno kvalificira verbalno zlostavljanje. Relacijsko zlostavljanje se procjenjuje najmanje teškim ponašanjem od sva tri tipa zlostavljanja. Za relacijsko zlostavljanje ispitanici su preporučivali manju razinu intervencije učitelja nego za
verbalno i fizičko zlostavljanje.
Nije bilo razlike u težini procijenjenih incidenata, niti u težini preporučenih reakcija učitelja ovisno o tome je li zlostavljanje bilo između dječaka ili između djevojčica. Raspravljane su implikacije rezultata na edukaciju učitelja o postupanju u vršnjačkom zlostavljanju.
Ključne riječi
buling; vršnjačko zlostavljanje; teacher response; budući učitelji
Hrčak ID:
166155
URI
Datum izdavanja:
15.1.2015.
Posjeta: 2.087 *