hrcak mascot   Srce   HID

Napredak : časopis za pedagogijsku teoriju i praksu, Vol.156 No.1-2 Siječanj 2015.

Izvorni znanstveni članak

Prepoznavanje i reagiranje budućih učitelja razredne nastave na vršnjačko zlostavljanje

Nikolina Dolački   ORCID icon orcid.org/0000-0001-5822-5067 ; OŠJosip Račić, Zagreb
Tajana Ljubin Golub   ORCID icon orcid.org/0000-0002-6396-0389 ; Učiteljski fakultet Sveučilišta u Zagrebu

Puni tekst: hrvatski, pdf (408 KB) str. 25-46 preuzimanja: 214* citiraj
APA 6th Edition
Dolački, N. i Ljubin Golub, T. (2015). Prepoznavanje i reagiranje budućih učitelja razredne nastave na vršnjačko zlostavljanje. Napredak, 156 (1-2), 25-46. Preuzeto s https://hrcak.srce.hr/166155
MLA 8th Edition
Dolački, Nikolina i Tajana Ljubin Golub. "Prepoznavanje i reagiranje budućih učitelja razredne nastave na vršnjačko zlostavljanje." Napredak, vol. 156, br. 1-2, 2015, str. 25-46. https://hrcak.srce.hr/166155. Citirano 26.09.2018.
Chicago 17th Edition
Dolački, Nikolina i Tajana Ljubin Golub. "Prepoznavanje i reagiranje budućih učitelja razredne nastave na vršnjačko zlostavljanje." Napredak 156, br. 1-2 (2015): 25-46. https://hrcak.srce.hr/166155
Harvard
Dolački, N., i Ljubin Golub, T. (2015). 'Prepoznavanje i reagiranje budućih učitelja razredne nastave na vršnjačko zlostavljanje', Napredak, 156(1-2), str. 25-46. Preuzeto s: https://hrcak.srce.hr/166155 (Datum pristupa: 26.09.2018.)
Vancouver
Dolački N, Ljubin Golub T. Prepoznavanje i reagiranje budućih učitelja razredne nastave na vršnjačko zlostavljanje. Napredak [Internet]. 15.01.2015. [pristupljeno 26.09.2018.];156(1-2):25-46. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/166155
IEEE
N. Dolački i T. Ljubin Golub, "Prepoznavanje i reagiranje budućih učitelja razredne nastave na vršnjačko zlostavljanje", Napredak, vol.156, br. 1-2, str. 25-46, siječanj 2015. [Online]. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/166155. [Citirano: 26.09.2018.]

Sažetak
Rad ispituje reakcije budućih učitelja na incidente vršnjačkog zlostavljanja opisane u vinjetama. Uzorak čine studenti koji se obrazuju za učitelje razredne nastave u osnovnoj školi na Učiteljskom fakultetu u Zagrebu, Hrvatska (poučavaju učenike stare 7 - 10 godina) (N=166; 97% ženskih ispitanika).
Prezentirane su vinjete koje prikazuju verbalno, fizičko i relacijsko zlostavljanje u dvije varijante: u jednoj su i zlostavljač i žrtva bili dječaci, a u drugoj djevojčice. 39% ispitanika točno percipira relacijsko zlostavljanje, dok 73% točno kvalificira verbalno zlostavljanje. Relacijsko zlostavljanje se procjenjuje najmanje teškim ponašanjem od sva tri tipa zlostavljanja. Za relacijsko zlostavljanje ispitanici su preporučivali manju razinu intervencije učitelja nego za
verbalno i fizičko zlostavljanje.
Nije bilo razlike u težini procijenjenih incidenata, niti u težini preporučenih reakcija učitelja ovisno o tome je li zlostavljanje bilo između dječaka ili između djevojčica. Raspravljane su implikacije rezultata na edukaciju učitelja o postupanju u vršnjačkom zlostavljanju.

Ključne riječi
buling; vršnjačko zlostavljanje; teacher response; budući učitelji

Hrčak ID: 166155

URI
https://hrcak.srce.hr/166155

Posjeta: 440 *