Skoči na glavni sadržaj

Izvorni znanstveni članak

Doprinosi razvoju kompetencija učitelja osnovnih škola u odgoju i obrazovanju za održivi razvoj

Dunja Anđić orcid id orcid.org/0000-0001-8444-1820 ; Učiteljski fakultet Sveučilišta u Rijeci


Puni tekst: hrvatski pdf 294 Kb

str. 367-383

preuzimanja: 1.158

citiraj


Sažetak

U radu se analizira pojam i prikazuju značajni modeli kompetencija učitelja u odgoju i obrazovanju za održivi razvoj. Istraživanje je provedeno na uzorku od 740 učitelja osnovnih škola u Republici Hrvatskoj. Cilj je bio utvrditi doprinos sudjelovanja učitelja u oblicima stručnog usavršavanja i aktivnostima škola kojima se potiče razvoj kompetencija učitelja za odgoj i obrazovanje za održivi razvoj. Regresijskim analizama utvrđeni su doprinosi sudjelovanja u stručnom usavršavanju i u aktivnostima škola u razvoju kompetencija učitelja u odgoju i obrazovanju za održivi razvoj. Učitelji su se usavršavali samoobrazovanjem koji se pokazao najvećim pozitivnim prediktorom. Organizirani oblici usavr-šavanja poput radionica, seminara i predavanja, županijskih stručnih vijeća, skupova i konferencija doprinose razvoju kompetencija učitelja. Rezultati istra-živanja ukazuju i da škole i institucije koje bi se trebale baviti profesionalnim razvojem i stručnim usavršavanjem učitelja nisu još uvijek preuzele ključnu ulogu u facilitiranju i poticanju na razvoj potrebnih kompetencija učitelja za implementaciju koncepta odgoja i obrazovanja za održivi razvoj u odgojnoobrazovnu praksu u školama.

Ključne riječi

kompetencije; učitelji; odgoj i obrazovanje za održivi razvoj; profesionalni razvoj; stručno usavršavanje; škola

Hrčak ID:

166200

URI

https://hrcak.srce.hr/166200

Datum izdavanja:

1.10.2015.

Posjeta: 2.498 *