Skoči na glavni sadržaj

Izvorni znanstveni članak

Procjenjivanje kvalitete inkluzivnog okruženja u institucijama predškolskog odgoja

Ksenija Romstein orcid id orcid.org/0000-0001-6540-0273 ; Fakultet za odgojne i obrazovne znanosti u Osijeku Sveučilište J. J. Strossmayera u Osijeku


Puni tekst: hrvatski pdf 395 Kb

str. 401-421

preuzimanja: 1.693

citiraj


Sažetak

Kvaliteta ranog odgoja je važno pedagoško pitanje, posebice kada su u odgojne skupine uključena djeca s teškoćama u razvoju. Kako bi se saznalo nešto više o kvaliteti inkluzivnog okruženja, procijenjene su odgojne skupine u koje su uključena djeca s teškoćama u razvoju i to u dimenziji strukture (opremljenost materijalima) i dimenziji procesa (kvaliteta interakcije odrasli-dijete i vršnjačka interakcija). Deskriptivnom statistikom utvrđeno je postojanje više razine kvalitete u procesualnoj dimenziji, dok je strukturalna kvaliteta nešto niža što se interpretira kao mogućnost utjecaja: odgojitelji imaju veću moć
reguliranja procesa u odgojnoj skupini nego same materijalne opremljenosti odgojne skupine. To ukazuje da interakcija i programska struktura mogu biti indikatori kvalitete inkluzije. Dobiveni rezultati mogu poslužiti kao osnova daljnjim istraživanjima ove problematike, temeljene na interpretativnoj paradigmi.

Ključne riječi

inkluzija; okruženje; kvaliteta; djeca s teškoćama u razvoju; rani odgoj

Hrčak ID:

166209

URI

https://hrcak.srce.hr/166209

Datum izdavanja:

1.10.2015.

Posjeta: 3.721 *