Stručni rad
Prijedlozi rješenja pravopisnih nedoumica u vođenju pedagoške dokumentacije
Jakob Patekar
orcid.org/0000-0001-7371-0087
; Osnovna škola Pećine, Rijeka
Sažetak
U ovome se radu donose jezični savjeti i prijedlozi rješenja za pravopisne dvojbe s kojima se susreću učitelji i nastavnici pri vođenju pedagoške dokumentacije. Iako zakoni, pravilnici i pedagoški priručnici propisuju i opisuju pedagošku dokumentaciju, oni se ne dotiču pitanja pravopisa odnosno standardnojezičnoga izražavanja kada je posrijedi, primjerice, upisivanje podataka u imenik ili pisanje zapisnika s roditeljskoga sastanka u dnevnik rada. Svrha je stoga ovoga rada ponuditi rješenja i savjete utemeljene na pravopisnim pravilima te načelima suvremenoga hrvatskoga standardnog jezika, a u cilju usustavljivanja školskoga administrativno-poslovnoga funkcionalnog stila.
Razmatra se, primjerice, pitanje matičnoga broja učenika kao rednoga broja, kombiniranje pravopisnih znakova te imenovanje i pisanje izvannastavnih i izvanškolskih aktivnosti. Donose se jezični savjeti vezani uz pisanje zapisnika, daje se osvrt na sklanjanje imena čiji dativni oblik izaziva nedoumice, a razmatra se i sklanjanje ženskih prezimena koja završavaju na -a. Na kraju se upućuje na pravilne oblike riječi odnosno izraza koje učitelji i nastavnici često
upotrebljavaju u praksi.
Rad je nastao na temelju zapažanja tijekom jednogodišnjega savjetodavnog rada autora u Agenciji za odgoj i obrazovanje kao vanjskoga suradnika na poslovima savjetnika za engleski jezik u Istarskoj, Ličko-Senjskoj i Primorskogoranskoj županiji te na temelju lektoriranja tekstova na hrvatskome jeziku iz područja obrazovanja.
Ključne riječi
hrvatski pravopis; hrvatski standardni jezik; matična knjiga; pedagoška dokumentacija; razredna knjiga; svjedodžba
Hrčak ID:
166217
URI
Datum izdavanja:
1.10.2015.
Posjeta: 30.420 *