hrcak mascot   Srce   HID

Stručni rad

Prijedlozi rješenja pravopisnih nedoumica u vođenju pedagoške dokumentacije

Jakob Patekar   ORCID icon orcid.org/0000-0001-7371-0087 ; Osnovna škola Pećine, Rijeka

Puni tekst: hrvatski, pdf (301 KB) str. 477-493 preuzimanja: 13.863* citiraj
APA 6th Edition
Patekar, J. (2015). Prijedlozi rješenja pravopisnih nedoumica u vođenju pedagoške dokumentacije. Napredak, 156 (4), 477-493. Preuzeto s https://hrcak.srce.hr/166217
MLA 8th Edition
Patekar, Jakob. "Prijedlozi rješenja pravopisnih nedoumica u vođenju pedagoške dokumentacije." Napredak, vol. 156, br. 4, 2015, str. 477-493. https://hrcak.srce.hr/166217. Citirano 22.09.2021.
Chicago 17th Edition
Patekar, Jakob. "Prijedlozi rješenja pravopisnih nedoumica u vođenju pedagoške dokumentacije." Napredak 156, br. 4 (2015): 477-493. https://hrcak.srce.hr/166217
Harvard
Patekar, J. (2015). 'Prijedlozi rješenja pravopisnih nedoumica u vođenju pedagoške dokumentacije', Napredak, 156(4), str. 477-493. Preuzeto s: https://hrcak.srce.hr/166217 (Datum pristupa: 22.09.2021.)
Vancouver
Patekar J. Prijedlozi rješenja pravopisnih nedoumica u vođenju pedagoške dokumentacije. Napredak [Internet]. 2015 [pristupljeno 22.09.2021.];156(4):477-493. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/166217
IEEE
J. Patekar, "Prijedlozi rješenja pravopisnih nedoumica u vođenju pedagoške dokumentacije", Napredak, vol.156, br. 4, str. 477-493, 2015. [Online]. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/166217. [Citirano: 22.09.2021.]

Sažetak
U ovome se radu donose jezični savjeti i prijedlozi rješenja za pravopisne dvojbe s kojima se susreću učitelji i nastavnici pri vođenju pedagoške dokumentacije. Iako zakoni, pravilnici i pedagoški priručnici propisuju i opisuju pedagošku dokumentaciju, oni se ne dotiču pitanja pravopisa odnosno standardnojezičnoga izražavanja kada je posrijedi, primjerice, upisivanje podataka u imenik ili pisanje zapisnika s roditeljskoga sastanka u dnevnik rada. Svrha je stoga ovoga rada ponuditi rješenja i savjete utemeljene na pravopisnim pravilima te načelima suvremenoga hrvatskoga standardnog jezika, a u cilju usustavljivanja školskoga administrativno-poslovnoga funkcionalnog stila.
Razmatra se, primjerice, pitanje matičnoga broja učenika kao rednoga broja, kombiniranje pravopisnih znakova te imenovanje i pisanje izvannastavnih i izvanškolskih aktivnosti. Donose se jezični savjeti vezani uz pisanje zapisnika, daje se osvrt na sklanjanje imena čiji dativni oblik izaziva nedoumice, a razmatra se i sklanjanje ženskih prezimena koja završavaju na -a. Na kraju se upućuje na pravilne oblike riječi odnosno izraza koje učitelji i nastavnici često
upotrebljavaju u praksi.
Rad je nastao na temelju zapažanja tijekom jednogodišnjega savjetodavnog rada autora u Agenciji za odgoj i obrazovanje kao vanjskoga suradnika na poslovima savjetnika za engleski jezik u Istarskoj, Ličko-Senjskoj i Primorskogoranskoj županiji te na temelju lektoriranja tekstova na hrvatskome jeziku iz područja obrazovanja.

Ključne riječi
hrvatski pravopis; hrvatski standardni jezik; matična knjiga; pedagoška dokumentacija; razredna knjiga; svjedodžba

Hrčak ID: 166217

URI
https://hrcak.srce.hr/166217

Posjeta: 14.418 *