hrcak mascot   Srce   HID

Medijske studije, Vol.7 No.13 Lipanj 2016.

Izvorni znanstveni članak
https://doi.org/10.20901/ms.7.13.1

Kako mjeriti medijsku informiranost? Analiza konceptualnih i metodoloških problema i korelata

Nebojša Blanuša   ORCID icon orcid.org/0000-0002-9430-7446 ; Fakultet političkih znanosti Sveučilišta u Zagrebu, Zagreb, Hrvatska
Damir Ljubotina ; Filozofski fakultet Sveučilišta u Zagrebu, Zagreb, Hrvatska

Puni tekst: hrvatski, pdf (696 KB) str. 4-23 preuzimanja: 114* citiraj
APA 6th Edition
Blanuša, N. i Ljubotina, D. (2016). Kako mjeriti medijsku informiranost? Analiza konceptualnih i metodoloških problema i korelata. Medijske studije, 7 (13), 4-23. https://doi.org/10.20901/ms.7.13.1
MLA 8th Edition
Blanuša, Nebojša i Damir Ljubotina. "Kako mjeriti medijsku informiranost? Analiza konceptualnih i metodoloških problema i korelata." Medijske studije, vol. 7, br. 13, 2016, str. 4-23. https://doi.org/10.20901/ms.7.13.1. Citirano 23.09.2018.
Chicago 17th Edition
Blanuša, Nebojša i Damir Ljubotina. "Kako mjeriti medijsku informiranost? Analiza konceptualnih i metodoloških problema i korelata." Medijske studije 7, br. 13 (2016): 4-23. https://doi.org/10.20901/ms.7.13.1
Harvard
Blanuša, N., i Ljubotina, D. (2016). 'Kako mjeriti medijsku informiranost? Analiza konceptualnih i metodoloških problema i korelata', Medijske studije, 7(13), str. 4-23. doi: https://doi.org/10.20901/ms.7.13.1
Vancouver
Blanuša N, Ljubotina D. Kako mjeriti medijsku informiranost? Analiza konceptualnih i metodoloških problema i korelata. Medijske studije [Internet]. 20.06.2016. [pristupljeno 23.09.2018.];7(13):4-23. doi: https://doi.org/10.20901/ms.7.13.1
IEEE
N. Blanuša i D. Ljubotina, "Kako mjeriti medijsku informiranost? Analiza konceptualnih i metodoloških problema i korelata", Medijske studije, vol.7, br. 13, str. 4-23, lipanj 2016. [Online]. doi: https://doi.org/10.20901/ms.7.13.1

Sažetak
Medijska pismenost jedna je od središnjih kompetencija pojedinca u suvremenom društvu, a medijska informiranost jedan je od njezinih ključnih aspekata. U ovom radu autori operacionalno definiraju konstrukt medijske informiranosti te ga određuju u odnosu na srodne konstrukte općeg obrazovanja, opće kulture i opće informiranosti. Nadalje, analizirani su metodološki problemi mjerenja medijske informiranosti, tj. izrade i validacije testova za ispitivanje medijske informiranosti. Na uzorku od 388 kandidata za diplomski studij novinarstva analizirana je razina medijske informiranosti prema različitim područjima sadržaja, provjerene su metrijske karakteristike Testa aktualne (medijske) informiranosti te je ispitana povezanost medijske informiranosti s nizom korelata: spolom, prosječnom ocjenom na studiju, Testom profesionalnih znanja novinara, poznavanjem stranih riječi, stranih izraza i frazema te poznavanjem pravopisa i gramatike. Viši rezultati u Testu aktualne informiranosti povezani su s boljim rezultatima u Testu profesionalnih znanja novinara, s nekim aspektima općeg obrazovanja, kao što su poznavanje stranih riječi i stranih izraza i frazema, te je utvrđeno da muškarci ostvaraju nešto više rezultate. Niska povezanost utvrđena je s prosječnom ocjenom na preddiplomskom studiju novinarstva, dok povezanost s poznavanjem pravopisa i gramatike nije utvrđena.

Ključne riječi
medijska informiranost; mjerenje informiranosti; validacija; profesionalna znanja

Hrčak ID: 166845

URI
https://hrcak.srce.hr/166845

[engleski]

Posjeta: 597 *