hrcak mascot   Srce   HID

Izvorni znanstveni članak
https://doi.org/10.15291/libellarium.v8i2.234

Wikipedija u akademskom okruženju: stavovi i iskustva studenata i nastavnika

Sanjica Faletar Tanacković   ORCID icon orcid.org/0000-0001-7387-6458 ; Sveučilište J. J. Strossmayera u Osijeku, Filozofski fakultet, Odsjek za informacijske znanosti
Anja Đurđević ; Sveučilište J. J. Strossmayera u Osijeku, Filozofski fakultet, Odsjek za informacijske znanosti
Boris Badurina   ORCID icon orcid.org/0000-0003-4111-6811 ; Sveučilište J. J. Strossmayera u Osijeku, Filozofski fakultet, Odsjek za informacijske znanosti

Puni tekst: hrvatski, pdf (2 MB) str. 161-199 preuzimanja: 477* citiraj
APA 6th Edition
Faletar Tanacković, S., Đurđević, A. i Badurina, B. (2015). Wikipedija u akademskom okruženju: stavovi i iskustva studenata i nastavnika. Libellarium, 8 (2), 161-199. https://doi.org/10.15291/libellarium.v8i2.234
MLA 8th Edition
Faletar Tanacković, Sanjica, et al. "Wikipedija u akademskom okruženju: stavovi i iskustva studenata i nastavnika." Libellarium, vol. 8, br. 2, 2015, str. 161-199. https://doi.org/10.15291/libellarium.v8i2.234. Citirano 05.07.2020.
Chicago 17th Edition
Faletar Tanacković, Sanjica, Anja Đurđević i Boris Badurina. "Wikipedija u akademskom okruženju: stavovi i iskustva studenata i nastavnika." Libellarium 8, br. 2 (2015): 161-199. https://doi.org/10.15291/libellarium.v8i2.234
Harvard
Faletar Tanacković, S., Đurđević, A., i Badurina, B. (2015). 'Wikipedija u akademskom okruženju: stavovi i iskustva studenata i nastavnika', Libellarium, 8(2), str. 161-199. https://doi.org/10.15291/libellarium.v8i2.234
Vancouver
Faletar Tanacković S, Đurđević A, Badurina B. Wikipedija u akademskom okruženju: stavovi i iskustva studenata i nastavnika. Libellarium [Internet]. 2015 [pristupljeno 05.07.2020.];8(2):161-199. https://doi.org/10.15291/libellarium.v8i2.234
IEEE
S. Faletar Tanacković, A. Đurđević i B. Badurina, "Wikipedija u akademskom okruženju: stavovi i iskustva studenata i nastavnika", Libellarium, vol.8, br. 2, str. 161-199, 2015. [Online]. https://doi.org/10.15291/libellarium.v8i2.234

Sažetak
Cilj je rada predstaviti rezultate istraživanja o stavovima i iskustvima studenata i nastavnika u odnosu na korištenje online enciklopedije Wikipedija u akademskom okruženju. Istraživanje je provedeno među studentima i nastavnicima na Sveučilištu J. J. Strossmayera u Osijeku putem tiskanih i online upitnika. S obzirom na stavove, istraživanje je pokazalo da studenti imaju pozitivnije mišljenje o Wikipediji od nastavnika te da se njihovi stavovi u značajnoj mjeri razlikuju po spolu, znanstvenom području te učestalosti korištenja fakultetske knjižnice i online baza podataka. Nastavnički se pak stavovi u značajnoj mjeri razlikuju jedino po spolu, pri čemu, kao i kod studentske populacije, muški ispitanici imaju općenito pozitivnije stavove o Wikipediji od ženskih. Iako rezultati pokazuju da se nastavnici izrazito rijetko koriste Wikipedijom u akademske svrhe, svega 19,8% ispitanih nastavnika svojim studentima izričito zabranjuje korištenje te mrežne enciklopedije. Nadalje, nastavnici Wikipediju češće koriste za potrebe nastave nego u kontekstu znanstvenoistraživačkog rada, a studenti Wikipediju koriste u većoj mjeri zbog lakoće pronalaženja informacija nego zbog kvalitetnih i pouzdanih članaka. Dok za nastavničko korištenje Wikipedije nije utvrđena statistički značajna razlika ni za jedan čimbenik (spol, zvanje, znanstveno područje), studentsko korištenje Wikipedije u značajnijoj se mjeri razlikuje po spolu, razini studija, znanstvenom području, akademskom uspjehu, učestalosti korištenja fakultetske knjižnice te percipiranom stavu nastavnika o korištenju tog izvora.

Ključne riječi
Wikpedija; studenti; nastavnici; stavovi; korištenje; istraživanje; Hrvatska

Hrčak ID: 168547

URI
https://hrcak.srce.hr/168547

[engleski]

Posjeta: 797 *