Izvorni znanstveni članak
ISPITIVANJE STAVOVA PREMA UČENJU ENGLESKOGA, NJEMAČKOGA I ŠPANJOLSKOG JEZIKA KAO STRANOG JEZIKA I JEZIKA STRUKE
Sandra Didović Baranac
; Sveučilište u Dubrovniku
Daniela Falkoni-Mjehović
; Sveučilište u Dubrovniku
Nives Vidak
orcid.org/0000-0002-4921-5403
; Sveučilište u Dubrovniku
Sažetak
U ovom radu istražuju se stavovi i uvjerenja prema učenju tri strana jezika kao jezika struke u formalnome obrazovnom kontekstu. Cilj rada bio je istražiti razlike u stavovima učenika prema jeziku koji uče s obzirom na spol i dob. U uvodnom dijelu dan je uvid u važnost stavova i uvjerenja kao bitnih individualnih čimbenika u procesu ovladavanja stranim jezicima, a u nastavku je opisano istraživanje provedeno među učenicima srednje strukovne škole (N = 321) koji uče engleski, njemački i španjolski kao strani jezik. Podaci su prikupljeni s pomoću upitnika BALLI (Beliefs About Language Learning Inventory) autorice Horwitz (1987.) a za potrebe ovog istraživanja preuzet je hrvatski prijevod upitnika autorice Mihaljević Djigunović (1998.). Analiza podataka provedena je metodom deskriptivne i inferencijalne statistike koristeći se programskim paketom SPSS. Dobiveni rezultati upućuju na važnost afektivnih čimbenika u procesu učenja stranih jezika, pa mogu imati i praktične implikacije u nastavi.
Ključne riječi
stavovi i uvjerenja; engleski; njemački i španjolski jezik
Hrčak ID:
169952
URI
Datum izdavanja:
2.12.2016.
Posjeta: 3.197 *