Pregledni rad
8P MODEL INOVACIJE I DIFERENCIJACIJE
João M. S. Carvalho
orcid.org/0000-0003-0683-296X
; University Institute of Maia, Portugal
Sandra Marnoto
; University Institute of Maia, Portugal
Sažetak
Od Schumpetera (1934), menadžeri su bili svjesni da je inovacija ključni čimbenik ako žele biti učinkovitiji i uspješniji na tržištu. Poznato je da menadžeri i poduzetnici trebaju modele koji su intuitivni i jednostavno primjenjivi kako bi uštedjeli na vremenu i bili učinkoviti u svojim odlukama. U središtu ovoga članka su organizacijske potrebe za upravljačkim alatom koji pomaže donositeljima odluka u procesu inovacija. Razmatramo inovacijsku literaturu u cilju opstanka prijedloga novog modela koji ispunjava tu potrebu: 8P model inovacije i diferencijacije – proizvod, cijena, mjesto, promocija, ljudi, partneri, procesi i svrhe. Ovaj model sistematizira i olakšava rad menadžera i poduzetnika koji mogu lakše djelovati novim putevima kako bi istaknuli svoje tržišne ponude, kao i uveli nešto novo, bilo na inkrementalni ili ugrožavajući način. Model pruža uvid u sve glavne aspekte koji mogu unaprijediti strateške poduzetničke odluke o poslovnom modelu.
Ključne riječi
inovacija; diferencijacija; modeliranje; poduzetništvo; poslovni model
Hrčak ID:
170917
URI
Datum izdavanja:
19.12.2016.
Posjeta: 2.137 *