Educatio biologiae, No. 2., 2016.
Ostalo
EDUKATIVNA DEMONSTRACIJA MIKROSKOPSKIH SVOJSTAVA TEMPERATURE POMOĆU IGRE “LANCA PROBIJANCA”
Dalibor Perković
; Zdravstveno veleučilište Zagreb, Zagreb, Hrvatska
Sažetak
Novi i apstraktni koncepti u obrazovnom se procesu puno lakše usvajaju ako ih se poveže s prethodno poznatim pojavama i realnim, stvarnoživotnim demonstracijama koje nisu samo apstraktne animacije na ekranu. Temperatura je veličina čije je objašnjenje na mikrorazini potpuno različito od onoga kako je ne-stručnjaci shvaćaju. Zbog toga je osmišljena demonstracija koja učenicima pokazuje bit ove pojave i omogućuje im da izravno u njoj sudjeluju: pritom učenici “glume” molekule plina, prilagođavaju svoje gibanje uvjetima više ili niže temperature i pritom povezuju ono što izravno vide kao posljedicu svog ponašanja sa saznanjima o makroskopskim svojstvima hladnog i zagrijanog plina. U sljedećoj fazi demonstracije, učenici pod istim pravilima demonstriraju kako i zašto na visokoj temperaturi dolazi do razgradnje kompleksnih molekula kao što su bjelančevine i ugljikohidrati upravo zbog svojstva da čestice zagrijanog plina imaju veću kinetičku energiju te da zbog toga djeluju na organske molekule čisto mehanički.
Ključne riječi
temperatura; molekule; mikrorazina; učenje; podučavanje
Hrčak ID:
171183
URI
Datum izdavanja:
22.12.2016.
Posjeta: 1.201 *