Skoči na glavni sadržaj

Izvorni znanstveni članak

Identitet filma na odjavnoj špici: ekstremni načini Jasona Bournea

Irena Paulus orcid id orcid.org/0000-0003-4375-2352 ; Umjetnička škola Franje Lučića, Velika Gorica


Puni tekst: hrvatski pdf 118 Kb

str. 77-100

preuzimanja: 1.970

citiraj


Sažetak

Filmska špica u neku je ruku najvažniji dio filma – ima najavnu, identifikacijsku, informacijsku, marketinšku i niz drugih uloga. Međutim,
špica je i najzanemareniji dio filma: ona se rijetko ozbiljno analizira i
najčešće se uzima zdravo za gotovo. Ipak, neke su špice antalogijske, a
veza auditivnog i vizualnog materijala u njima zapanjuje. Ovaj rad bavi
se analizom glazbe i slike na odjavnim špicama trilogije o Jasonu Bourneu. Filmovi o Jasonu Bourneu uzeti su jer su među prvima predstavili novu ubrzanu estetiku, koja nije zahvatila samo filmsku industriju, nego cjelokupan suvremeni život. Zbog „ubrzanja“ koje se odnosi i na način gledanja filmova, u serijalu o Bourneu podaci o filmu premješteni su s početka (najavna špica) na kraj (odjavna špica). No premda se radi o dijelu filma na koji prosječna publika ne obraća pažnju, ipak se izradi odjavnih špica pridala posebna pozornost. Na odjavnim se špicama pojavljuje hit-pjesma Extreme Ways koju izvodi Moby, a na vizualnom je planu primijenjen princip iscrtavanja linija čije je čitanje arbitrarno. Arbitrarno je i razumijevanje stihova pjesme jer njihova se interpretacija iz filma u film mijenja.

Ključne riječi

najavna špica; odjavna špica; glazba; film; Jason Bourne; Extreme Ways; Moby; linija; digitalna tehnologija

Hrčak ID:

173569

URI

https://hrcak.srce.hr/173569

Datum izdavanja:

23.1.2017.

Posjeta: 3.392 *