Prethodno priopćenje
Norma e-lektora hrvatskoga kao inoga jezika: proučavanje slučaja e-tečaja HiT-1
Marija Bošnjak
; Ministarstvo znanosti, obrazovanja i sporta — Sveučilište u Zagrebu
Sažetak
U današnje se vrijeme sve više poslova obavlja internetom, pa tako i sve-
učilišna nastava inih jezika. Ovaj se rad bavi okolnostima rada nastavnika
hrvatskoga kao inoga jezika na online tečaju. Kao slučaj proučava se prvi
e-tečaj hrvatskoga kao inoga jezika za početni stupanj u Hrvatskoj koji se
održava od proljeća 2011. godine. Kako se program sastoji od samostal-
noga učenja uporabom nastavnih materijala pripremljenih u sustavu MoD
te izravnih pojedinačnih i skupnih razgovora s nastavnikom pomoću Skypea i
sustava Webinar (virtualna učionica), potrebno je organizirati pojedinačnu
nastavu uživo dva puta tjedno za svakoga polaznika tijekom 12 tjedana traja-
nja tečaja. Do sada je održano devet semestara, sudjelovalo je 60 polaznika
iz 25 zemalja s različitih kontinenata, a nastavnici su održali više od 1400
sati izravne nastave. Zbog polaznika iz različitih dijelova svijeta i raspona
vremenskih zona od -9 do +12 sati u odnosu na hrvatsko vrijeme nastavu
nije moguće rasporediti unutar uobičajenoga radnoga vremena, nego se ona
održava od 7.00 sati ujutro do 22.00 navečer, a ponekad i od 5.00 do 24.00.
Pitanje je kako bi trebalo odrediti normu takvoga e-lektora, posebno s ob-
zirom na vrijeme između pojedinih sati u odnosu na normu lektora koji
poučava jezik u učionici unutar normalnoga vremenskoga okvira. Očito je
da je riječ o posebnomu slučaju pa bi i norma trebala biti posebno određena,
kao što se to određuje primjerice liječnicima koji rade u smjenama ili profe-
sionalnim vozačima koji nakon određene satnice moraju napraviti zakonom
utvrđenu stanku.
Ključne riječi
e-tečaj; nastava uživo; različite vremenske zone; norma e-lektora
Hrčak ID:
173940
URI
Datum izdavanja:
23.12.2014.
Posjeta: 1.984 *