hrcak mascot   Srce   HID

Ostalo

Hrvatski kao drugi i strani jezik iz sveučilišne perspektive

Ivančica Banković-Mandić   ORCID icon orcid.org/0000-0003-2100-5225 ; Filozofski fakultet Sveučilišta u Zagrebu
Marica Čilaš Mikulić ; Filozofski fakultet Sveučilišta u Zagrebu

Puni tekst: hrvatski, pdf (110 KB) str. 121-138 preuzimanja: 366* citiraj
APA 6th Edition
Banković-Mandić, I. i Čilaš Mikulić, M. (2016). Hrvatski kao drugi i strani jezik iz sveučilišne perspektive. Croatica, 40 (60), 121-138. Preuzeto s https://hrcak.srce.hr/174527
MLA 8th Edition
Banković-Mandić, Ivančica i Marica Čilaš Mikulić. "Hrvatski kao drugi i strani jezik iz sveučilišne perspektive." Croatica, vol. 40, br. 60, 2016, str. 121-138. https://hrcak.srce.hr/174527. Citirano 14.06.2021.
Chicago 17th Edition
Banković-Mandić, Ivančica i Marica Čilaš Mikulić. "Hrvatski kao drugi i strani jezik iz sveučilišne perspektive." Croatica 40, br. 60 (2016): 121-138. https://hrcak.srce.hr/174527
Harvard
Banković-Mandić, I., i Čilaš Mikulić, M. (2016). 'Hrvatski kao drugi i strani jezik iz sveučilišne perspektive', Croatica, 40(60), str. 121-138. Preuzeto s: https://hrcak.srce.hr/174527 (Datum pristupa: 14.06.2021.)
Vancouver
Banković-Mandić I, Čilaš Mikulić M. Hrvatski kao drugi i strani jezik iz sveučilišne perspektive. Croatica [Internet]. 2016 [pristupljeno 14.06.2021.];40(60):121-138. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/174527
IEEE
I. Banković-Mandić i M. Čilaš Mikulić, "Hrvatski kao drugi i strani jezik iz sveučilišne perspektive", Croatica, vol.40, br. 60, str. 121-138, 2016. [Online]. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/174527. [Citirano: 14.06.2021.]

Sažetak
Unatoč svojem kontinuitetu poučavanja na Filozofskom fakultetu Sveučilišta u Zagrebu, hrvatski kao drugi i strani jezik dugi niz godina nije bio predmetom znanstvenoga proučavanja. Poučavao se prema audiovizualnoj globalno-strukturalnoj metodi, tvorac koje je P. Guberina, a prve udžbenike za učenje toga jezika prema AVGS-metodi napisali su Lj. Jonke, E. Leskovar, K. Pranjić i I. Škarić (1966). Premda je AVGS-metoda poučavanja doživjela svjetsku slavu, u Hrvatskoj se nije dalje razvijala. Potkraj devedesetih godina 20. stoljeća počinju prva znanstvena istraživanja hrvatskoga kao drugoga i stranoga jezika. Teme tih istraživanja od svojih početaka do sredine drugoga desetljeća dvadeset i prvoga stoljeća proširile su svoj raspon od tema koje se tiču usvajanja pojedinih jezičnih kategorija i razina u hrvatskome kao inome jeziku do pitanja strategija učenja hrvatskoga jezika, straha od jezika, definiranja jezičnih kompetencija, tematski raznih kontrastivnih istraživanja itd. Područje hrvatskoga kao drugoga i stranoga jezika u metodološkom je i teorijskom pogledu interdisciplinarno područje koje uz metodička i didaktička istraživanja obuhvaća različita psiholingvistička, usko lingvistička, pragmalingvistička i sociolingvistička istraživanja. Kao rezultati tih istraživanja nastaju udžbenici i priručnici za učenje jezika te njegovo poučavanje, razvija se terminologija. U radu će se, nakon osvrta na teme i metodologije istraživanja i poučavanja inoga jezika u svjetskim razmjerima, ukratko predstaviti obim tema i metodologija istraživanja u posljednja dva desetljeća u Hrvatskoj te objasniti vanjski čimbenici koji utječu na razvoj ovoga područja. Pokazat će se kako se primjena tih istraživanja odrazila na koncept poučavanja hrvatskoga kao drugoga i stranoga na Filozofskom fakultetu - kako je jezični tečaj postao sveučilišni modul. Usporedit će se rezultati istraživanja ovoga područja s istraživanjima i poučavanjem nekih svjetskih, a i nekih slavenskih jezika kao inih. Ukratko će se prikazati specifičnosti ovoga iznimno dinamična područja u okviru Croaticuma.

Ključne riječi
hrvatski kao drugi i strani jezik; metodologije istraživanja; metode poučavanja; udžbenici i priručnici

Hrčak ID: 174527

URI
https://hrcak.srce.hr/174527

[engleski]

Posjeta: 955 *