hrcak mascot   Srce   HID

Izvorni znanstveni članak

NASTAVNE INOVACIJE IZMEĐU KUMULATIVNOG KONTINUITETA I REVOLUCIONARNOG DISKONTINUITETA (Povijesna analiza)

Emerik Munjiza ; Velika Kopanica, Republika Hrvatska

Puni tekst: hrvatski, pdf (33 MB) str. 13-23 preuzimanja: 170* citiraj
APA 6th Edition
Munjiza, E. (2016). NASTAVNE INOVACIJE IZMEĐU KUMULATIVNOG KONTINUITETA I REVOLUCIONARNOG DISKONTINUITETA (Povijesna analiza). Život i škola, LXII (3), 13-23. Preuzeto s https://hrcak.srce.hr/176528
MLA 8th Edition
Munjiza, Emerik. "NASTAVNE INOVACIJE IZMEĐU KUMULATIVNOG KONTINUITETA I REVOLUCIONARNOG DISKONTINUITETA (Povijesna analiza)." Život i škola, vol. LXII, br. 3, 2016, str. 13-23. https://hrcak.srce.hr/176528. Citirano 02.04.2020.
Chicago 17th Edition
Munjiza, Emerik. "NASTAVNE INOVACIJE IZMEĐU KUMULATIVNOG KONTINUITETA I REVOLUCIONARNOG DISKONTINUITETA (Povijesna analiza)." Život i škola LXII, br. 3 (2016): 13-23. https://hrcak.srce.hr/176528
Harvard
Munjiza, E. (2016). 'NASTAVNE INOVACIJE IZMEĐU KUMULATIVNOG KONTINUITETA I REVOLUCIONARNOG DISKONTINUITETA (Povijesna analiza)', Život i škola, LXII(3), str. 13-23. Preuzeto s: https://hrcak.srce.hr/176528 (Datum pristupa: 02.04.2020.)
Vancouver
Munjiza E. NASTAVNE INOVACIJE IZMEĐU KUMULATIVNOG KONTINUITETA I REVOLUCIONARNOG DISKONTINUITETA (Povijesna analiza). Život i škola [Internet]. 2016 [pristupljeno 02.04.2020.];LXII(3):13-23. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/176528
IEEE
E. Munjiza, "NASTAVNE INOVACIJE IZMEĐU KUMULATIVNOG KONTINUITETA I REVOLUCIONARNOG DISKONTINUITETA (Povijesna analiza)", Život i škola, vol.LXII, br. 3, str. 13-23, 2016. [Online]. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/176528. [Citirano: 02.04.2020.]

Sažetak
Autor je istražio nastavne inovacije u povijesnom kontekstu obveznog školstva Hrvatske. Bavio se problemom razvoja nastavnih inovacija između kumulativnog kontinuiteta i revolucionarnog diskontinuiteta. Istraživanje je proveo na relevantnim izvorima, građi i literaturi u postupku kritičke analize pedagoške dokumentacije. Analiza je ukazala da se kod nastavnih inovacija prepoznaju različiti modeli: kumulativnog kontinuiteta, cikličkog karaktera nastavnih inovacija, revolucionarnog diskontinuiteta i kumulativnog regresivnog kontinuiteta. U kumulativnom kontinuitetu nastavna se inovacija u dužem vremenskom periodu pa čak i u različitim paradigmama nadograđuje, bogati, anakrono izostavlja, ali je početna izvorna nastavna inovacija prepoznatljiva. Kao primjer kumulativne kontinuirane nastavne inovacije navodi se individualna i individualizirana nastava. Neke nastavne inovacije obnavljaju se svakih desetak godina pod istim ili različitim nazivima. Često novi početci ne priznaju ili ne uvažavaju već dostignuti nivo kako bi „nova inovacija“ izgledala što originalnijom. Ovaj model nastavnih inovacija moguće je imenovati kao ciklički karakter. Ciklički karakter nastavnih inovacija prepoznatljiv je na primjeru obrazovanja usmjerenog prema učenicima.
Dio nastavnih inovacija javlja se kao apsolutna suprotnost, kao antiteza postojećeg stanja i tada je moguće govoriti o revolucionarnom diskontinuitetu. Primjer revolucionarnog diskontinuiteta navodi se za odnos stare i nove škole i njihovih nastava. Posebna je pažnja posvećena modelu kumulativnog regresivnog kontinuiteta. U ovom modelu primjetljiva je regresivna tendencija. Što se na nekom problemu više radi, on ne samo da se ne rješava i poboljšava nego je prisutna stalna nepoželjna tendencija. Ilustrativan je primjer kumulativnog regresivnog kontinuiteta fenomen preopterećenosti učenika.

Ključne riječi
kumulativni kontinuitet; ciklički karakter; revolucionarni diskontinuitet; regresivni kumulativni kontinuitet

Hrčak ID: 176528

URI
https://hrcak.srce.hr/176528

[engleski] [njemački]

Posjeta: 408 *