hrcak mascot   Srce   HID

Izvorni znanstveni članak

NASTAVNE STRATEGIJE UČITELJA U POUČAVANJU UČENIKA SA SPECIFIČNIM TEŠKOĆAMA UČENJA

Valentina Martan ; Osnovna škola Nedelišće
Sanja Skočić Mihić ; Učiteljski fakultet u Rijeci
Antonija Puljar ; Osnovna škola Cetingrad

Puni tekst: hrvatski, pdf (36 MB) str. 139-150 preuzimanja: 459* citiraj
APA 6th Edition
Martan, V., Skočić Mihić, S. i Puljar, A. (2016). NASTAVNE STRATEGIJE UČITELJA U POUČAVANJU UČENIKA SA SPECIFIČNIM TEŠKOĆAMA UČENJA. Život i škola, LXII (3), 139-150. Preuzeto s https://hrcak.srce.hr/176912
MLA 8th Edition
Martan, Valentina, et al. "NASTAVNE STRATEGIJE UČITELJA U POUČAVANJU UČENIKA SA SPECIFIČNIM TEŠKOĆAMA UČENJA." Život i škola, vol. LXII, br. 3, 2016, str. 139-150. https://hrcak.srce.hr/176912. Citirano 08.04.2020.
Chicago 17th Edition
Martan, Valentina, Sanja Skočić Mihić i Antonija Puljar. "NASTAVNE STRATEGIJE UČITELJA U POUČAVANJU UČENIKA SA SPECIFIČNIM TEŠKOĆAMA UČENJA." Život i škola LXII, br. 3 (2016): 139-150. https://hrcak.srce.hr/176912
Harvard
Martan, V., Skočić Mihić, S., i Puljar, A. (2016). 'NASTAVNE STRATEGIJE UČITELJA U POUČAVANJU UČENIKA SA SPECIFIČNIM TEŠKOĆAMA UČENJA', Život i škola, LXII(3), str. 139-150. Preuzeto s: https://hrcak.srce.hr/176912 (Datum pristupa: 08.04.2020.)
Vancouver
Martan V, Skočić Mihić S, Puljar A. NASTAVNE STRATEGIJE UČITELJA U POUČAVANJU UČENIKA SA SPECIFIČNIM TEŠKOĆAMA UČENJA. Život i škola [Internet]. 2016 [pristupljeno 08.04.2020.];LXII(3):139-150. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/176912
IEEE
V. Martan, S. Skočić Mihić i A. Puljar, "NASTAVNE STRATEGIJE UČITELJA U POUČAVANJU UČENIKA SA SPECIFIČNIM TEŠKOĆAMA UČENJA", Život i škola, vol.LXII, br. 3, str. 139-150, 2016. [Online]. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/176912. [Citirano: 08.04.2020.]

Sažetak
Učenici sa specifičnim teškoćama učenja (STU), usprkos dobrim kognitivnim sposobnostima, iskazuju znatne teškoće u temeljnim obrazovnim vještinama pa je neophodno modificirati uobičajene načine poučavanja. Cilj rada bio je utvrditi učestalost korištenja pojedinih nastavnih strategija i postupaka učitelja u poučavanju ovih učenika te utvrditi postoje li među njima razlike u odnosu na neke sociodemografske varijable. U istraživanju je sudjelovalo 109 osnovno‐školskih učitelja. Korištena je prilagođena inačica upitnika „Strategije poučavanja učenika sa specifičnim teškoćama učenja“ (engl. Teaching Strategies for Students with Learning Difficulties) autora Yuena, Westwooda i Wonga (2004). Dobivena je dvofaktorska struktura, s koeficijentima pouzdanosti Cronbachov alfa 0.72 – 0.84. Učitelji najčešće osiguravaju učenicima sa STU‐om dodatno vrijeme za pisane radove, pružaju im više neposredne pomoći te potiču druge učenike na pomoć. Odgovarajuće didaktičke postupke u radu s učenicima sa STU‐om češće primjenjuju učitelji razredne nastave, učitelji s više od pet godina radnog staža, oni koji su tijekom inicijalnog obrazovanja slušali kolegij o poučavanju učenika s posebnim potrebama i imali volontersko iskustvo u radu s njima, oni koji se procjenjuju sposobnima prepoznati STU i oni koji diferencirano ocjenjuju učenike sa STU‐om. Rezultati jednoznačno ukazuju na važnost educiranosti učitelja za rad s učenicima sa STU‐om primjenom individualiziranih postupaka kako bi učenik sa STU‐om u najvećoj mjeri razvio svoje potencijale.

Ključne riječi
individualizacija; inkluzivno obrazovanje; specifične teškoće učenja; nastavne strategije

Hrčak ID: 176912

URI
https://hrcak.srce.hr/176912

[engleski] [njemački]

Posjeta: 1.226 *