Skoči na glavni sadržaj

Stručni rad

PROSTORNO‐MATERIJALNO OKRUŽENJE KAO SASTAVNICA POTICANJA SENZORNE INTEGRACIJE

Koraljka Kovačić Klemen ; Dječji vrtić "En ten tini", Sesvete, Republika Hrvatska
Martina Kuprešak ; Dječji vrtić "En ten tini", Sesvete, Republika Hrvatska


Puni tekst: hrvatski pdf 26.409 Kb

str. 207-216

preuzimanja: 1.342

citiraj


Sažetak

Senzorni sustavi počinju se formirati prije rođenja i nastavljaju se ubrzano razvijati tijekom ranog djetinjstva. U ranom djetetovom razvoju i dalje tijekom života tijelo je izloženo različitim taktilnim, vizualnim, auditivnim, gustativnim, olfaktornim, vestibularnim i proprioceptivnim stimulansima iz okoline. Dojmovi o vanjskom svijetu prikupljaju se osjetilima pa su za optimalan razvoj potrebni poticaji iz okruženja u kojem dijete boravi. Nedostatak adekvatnih poticaja iz vanjskog okruženja može ostaviti trajne posljedice na razvoj djeteta te rezultirati problemima u percepciji, učenju i ponašanju. Primjenom ranih integracijskih programa može se pospješiti proces plastičnosti mozga i dovesti do oporavka oštećene funkcije te se mogu provoditi u različitim okruženjima, no naglasak se stavlja na prirodno okruženje djeteta. Sve navedeno bilo je razlog za pokretanje projekta „Senzorna integracija“. Svrha je projekta utjecati na cjelokupan razvoj djece rane dobi, djece s faktorima rizika i različitim posebnim potrebama. Primjeri provedenih aktivnosti i ponuđenih poticaja izneseni su po osjetilnim sustavima, no podjela je uvjetna s obzirom da senzorni sustavi obuhvaćaju više osjetilnih stimulacija i međusobno su povezani.

Ključne riječi

okruženje; senzorna integracija; rana dob; poticanje

Hrčak ID:

177049

URI

https://hrcak.srce.hr/177049

Datum izdavanja:

15.12.2016.

Podaci na drugim jezicima: engleski njemački

Posjeta: 4.235 *