Stručni rad
PROSTORNO‐MATERIJALNO OKRUŽENJE KAO SASTAVNICA POTICANJA SENZORNE INTEGRACIJE
Koraljka Kovačić Klemen
; Dječji vrtić "En ten tini", Sesvete, Republika Hrvatska
Martina Kuprešak
; Dječji vrtić "En ten tini", Sesvete, Republika Hrvatska
Sažetak
Senzorni sustavi počinju se formirati prije rođenja i nastavljaju se ubrzano razvijati tijekom ranog djetinjstva. U ranom djetetovom razvoju i dalje tijekom života tijelo je izloženo različitim taktilnim, vizualnim, auditivnim, gustativnim, olfaktornim, vestibularnim i proprioceptivnim stimulansima iz okoline. Dojmovi o vanjskom svijetu prikupljaju se osjetilima pa su za optimalan razvoj potrebni poticaji iz okruženja u kojem dijete boravi. Nedostatak adekvatnih poticaja iz vanjskog okruženja može ostaviti trajne posljedice na razvoj djeteta te rezultirati problemima u percepciji, učenju i ponašanju. Primjenom ranih integracijskih programa može se pospješiti proces plastičnosti mozga i dovesti do oporavka oštećene funkcije te se mogu provoditi u različitim okruženjima, no naglasak se stavlja na prirodno okruženje djeteta. Sve navedeno bilo je razlog za pokretanje projekta „Senzorna integracija“. Svrha je projekta utjecati na cjelokupan razvoj djece rane dobi, djece s faktorima rizika i različitim posebnim potrebama. Primjeri provedenih aktivnosti i ponuđenih poticaja izneseni su po osjetilnim sustavima, no podjela je uvjetna s obzirom da senzorni sustavi obuhvaćaju više osjetilnih stimulacija i međusobno su povezani.
Ključne riječi
okruženje; senzorna integracija; rana dob; poticanje
Hrčak ID:
177049
URI
Datum izdavanja:
15.12.2016.
Posjeta: 4.235 *