Skoči na glavni sadržaj

Izvorni znanstveni članak

Procjene učitelja, stručnih suradnika i ravnatelja nekih kurikulumskih odrednica u osnovnoj i srednjoj školi

Goran Lapat orcid id orcid.org/0000-0002-7548-3145 ; Učiteljski fakultet Sveučilišta u Zagrebu, Zagreb
Siniša Opić orcid id orcid.org/0000-0001-9800-0145 ; Učiteljski fakultet Sveučilišta u Zagrebu, Zagreb
Milan Matijević ; Učiteljski fakultet Sveučilišta u Zagrebu, Zagreb


Puni tekst: hrvatski pdf 638 Kb

str. 325-340

preuzimanja: 894

citiraj


Sažetak

Glavni subjekti u nastavnom procesu su učenici i učitelji. Nastava predstavlja zajednički rad učenika i učitelja. Sve sastavnice nastavnog kurikuluma su jednako važne za ove subjekte. U novije vrijeme na te odnose bitno utječu digitalni mediji, a na njihove uloge
i odnose značajan utjecaj imaju i školski ravnatelji. Cilj istraživanja je bio istražiti određena diskriminatorna kurikulumska područja s obzirom na procjenu njihove važnosti i potrebu revidiranja – kako
je vide školski stručnjaci različitih profila. Uzorak čine 427 učitelja, nastavnika, stručnih suradnika i ravnatelja osnovnih i srednjih škola kontinentalnog dijela Republike Hrvatske. Budući da ovo je istraživanje dio šireg projekta, za potrebe ovog rada iz izvornog upitnika od 33 varijable kurikulumskih područja konstruirane
su 4 kompozitne varijable (potreba primjene suvremenih nastavnih strategija, potreba revidiranja nastavnog programa, potreba revidiranja ocjenjivanja i potreba primjene suvremenih medija u
nastavi). Multivarijatnom diskriminacijskom metodom u boostrapped modelu dobivena je statistički značajna diskriminacijska funkcija tj. ukupnost kurikulumskih obilježja. Iz vrijednosti grupnih centroida
evidentno je da su nastavnici strukovnih predmeta u srednjoj školi te
stručni suradnici i ravnatelji osnovnih i srednjih škola, procijenili važnijima potrebe primjene suvremenih medija i nastavnih strategija
kao i potrebe revidiranja nastavnog programa i ocjenjivanja od svojih kolega učitelja razredne i predmetne nastave te nastavnika općeobrazovnih predmeta u srednjoj školi. To se može objasniti rezultatima drugih istraživanja koji ukazuju na nezadovoljstvo nastavnika kurikulumima strukovnih predmeta u strukovnim školama.

Ključne riječi

digitalni mediji; kurikulum; net generacije; osnovnoškolsko i srednjoškolsko obrazovanje; nastavnici

Hrčak ID:

177206

URI

https://hrcak.srce.hr/177206

Datum izdavanja:

15.7.2016.

Posjeta: 1.974 *