hrcak mascot   Srce   HID

Napredak : časopis za pedagogijsku teoriju i praksu, Vol.157 No.4 Listopad 2016.

Izvorni znanstveni članak

Odgajanik – središte pedagoške antropologije

Marko Pranjić ; Hrvatski studiji Sveučilišta u Zagrebu

Puni tekst: hrvatski, pdf (520 KB) str. 475-497 preuzimanja: 118* citiraj
APA 6th Edition
Pranjić, M. (2016). Odgajanik – središte pedagoške antropologije. Napredak, 157 (4), 475-497. Preuzeto s https://hrcak.srce.hr/177215
MLA 8th Edition
Pranjić, Marko. "Odgajanik – središte pedagoške antropologije." Napredak, vol. 157, br. 4, 2016, str. 475-497. https://hrcak.srce.hr/177215. Citirano 23.09.2018.
Chicago 17th Edition
Pranjić, Marko. "Odgajanik – središte pedagoške antropologije." Napredak 157, br. 4 (2016): 475-497. https://hrcak.srce.hr/177215
Harvard
Pranjić, M. (2016). 'Odgajanik – središte pedagoške antropologije', Napredak, 157(4), str. 475-497. Preuzeto s: https://hrcak.srce.hr/177215 (Datum pristupa: 23.09.2018.)
Vancouver
Pranjić M. Odgajanik – središte pedagoške antropologije. Napredak [Internet]. 15.10.2016. [pristupljeno 23.09.2018.];157(4):475-497. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/177215
IEEE
M. Pranjić, "Odgajanik – središte pedagoške antropologije", Napredak, vol.157, br. 4, str. 475-497, listopad 2016. [Online]. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/177215. [Citirano: 23.09.2018.]

Sažetak
Stavljanje čovjekova dozrijevanja u fokus pedagoške preokupacije ali i odgoja kao praktične primjene pedagoških načela u praksi, mora imati svoje jako teorijsko utemeljenje. Tim se pitanjem načelno bavi pedagoška antropologija kao jedna od edukacijskih disciplina, a kojoj se ovim prilogom želi osigurati dodatne spoznaje jednim posve novim izvorom. Autor u svom razmišljanju kreće od već davno usvojenog načela čovjekove potrebe i mogućnosti odgajanja u što, za razliku od
mnogih dosadašnjih istraživanja, unosi komponentu koja se u pedagoškoj literaturi pojavljuje rijetko ili nikako, naime, da osim filozofsko-psihološko-sociološkog poimanja čovjeka postoji i snažno
milenijsko religijsko naslijeđe viđenja ljudskoga bića koje ni u kojem
slučaju ne bi smjelo biti zanemarivano, a još manje obezvređivano želi li se čovjekovu potrebu za odgojem i njegovu odgojivost obuhvatiti u cijelosti. Pritom se u prilogu služi religijskim zasadama koje se smatra svjetskima zbog milijardskog mnoštva sljedbenika čija se misao i praksa provjeravala tisućljećima pa zbog toga i silnog utjecaja kojega su ostavile te tradicije na kulturu pojedinih naroda.
Riječ je o hinduizmu-budizmu te židovstvu-kršćanstvu i islamu unutar čega se insistira na specifičnosti viđenja čovjeka i pojedinih ljudskih vrijednosti te njihova njegovanja, odnosno istraživačkim načelom komparacije upućuje se i na ono što pojedine religijske tradicije ne prihvaćaju niti promiču kad je riječ o čovjeku. Tako se autor nada da je učinio iskorak obzirom na dosadašnja promišljanja pedagoške antropologije i ukazao na nove mogućnosti istraživanja ljudske potrebe i mogućnosti odgoja što može biti od velike pomoći kako interdisciplinarnoj nadogradnji pedagoške teorije tako i sveobuhvatnosti pedagoške prakse.

Ključne riječi
pedagoška antropologija; potreba i mogućnost odgoja; religijske odgojne tradicije; filozofska antropologija

Hrčak ID: 177215

URI
https://hrcak.srce.hr/177215

Posjeta: 240 *