hrcak mascot   Srce   HID

Izvorni znanstveni članak

Analiza uloge čestičnog crteža u nastavi kemije i njegova primjena za unaprjeđenje konceptualnog znanja

Sanda Šimičić   ORCID icon orcid.org/0000-0002-3275-8014 ; OŠ Split 3, Split
Draginja Mrvoš-Sermek   ORCID icon orcid.org/0000-0002-4689-2724 ; PMF Sveučilišta u Zagrebu

Puni tekst: hrvatski, pdf (709 KB) str. 91-104 preuzimanja: 765* citiraj
APA 6th Edition
Šimičić, S. i Mrvoš-Sermek, D. (2016). Analiza uloge čestičnog crteža u nastavi kemije i njegova primjena za unaprjeđenje konceptualnog znanja. Napredak, 157 (1-2), 91-104. Preuzeto s https://hrcak.srce.hr/177225
MLA 8th Edition
Šimičić, Sanda i Draginja Mrvoš-Sermek. "Analiza uloge čestičnog crteža u nastavi kemije i njegova primjena za unaprjeđenje konceptualnog znanja." Napredak, vol. 157, br. 1-2, 2016, str. 91-104. https://hrcak.srce.hr/177225. Citirano 27.11.2021.
Chicago 17th Edition
Šimičić, Sanda i Draginja Mrvoš-Sermek. "Analiza uloge čestičnog crteža u nastavi kemije i njegova primjena za unaprjeđenje konceptualnog znanja." Napredak 157, br. 1-2 (2016): 91-104. https://hrcak.srce.hr/177225
Harvard
Šimičić, S., i Mrvoš-Sermek, D. (2016). 'Analiza uloge čestičnog crteža u nastavi kemije i njegova primjena za unaprjeđenje konceptualnog znanja', Napredak, 157(1-2), str. 91-104. Preuzeto s: https://hrcak.srce.hr/177225 (Datum pristupa: 27.11.2021.)
Vancouver
Šimičić S, Mrvoš-Sermek D. Analiza uloge čestičnog crteža u nastavi kemije i njegova primjena za unaprjeđenje konceptualnog znanja. Napredak [Internet]. 2016 [pristupljeno 27.11.2021.];157(1-2):91-104. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/177225
IEEE
S. Šimičić i D. Mrvoš-Sermek, "Analiza uloge čestičnog crteža u nastavi kemije i njegova primjena za unaprjeđenje konceptualnog znanja", Napredak, vol.157, br. 1-2, str. 91-104, 2016. [Online]. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/177225. [Citirano: 27.11.2021.]

Sažetak
Kemija zbog svoje apstraktne prirode predstavlja težak nastavni predmet. Zadaća nastavnika je, između ostalog, različitim didaktičkim
strategijama omogućiti učenicima razumijevanje apstraktnih pojmova. Jednadžba kemijske reakcije predstavlja složen temeljni koncept čije razumijevanje nije moguće ukoliko nije usvojen niz drugih koncepata. Jedan od mogućih načina da se učenicima modelom približi čestična građa tvari te kemijska promjena je i
uporaba čestičnog crteža. Poticaj ovom edukacijskom istraživanju bili su rezultati provjere konceptualnog razumijevanja jednadžbe kemijske reakcije čestičnim crtežom (Nurrenbern i Pickering, 1987., 509). Prepoznate su brojne poteškoće u shvaćanju značenja jednadžbe kemijske reakcije u populaciji učenika, studenata i nastavnika što je poslužilo osmišljavanju metodičkog znanja koje je učenicima na elementarnoj razini obrazovanja pomoglo vizualizirati
čestice koje sudjeluju u kemijskoj reakciji. Također, predložene su nastavne metode čiji je krajnji rezultat unaprjeđenje konceptualnog znanja čime bi se olakšalo usvajanje kemijskih koncepata na višim obrazovnim razinama.

Ključne riječi
nastava kemije; jednadžba kemijske reakcije; čestični crtež; konceptualno znanje

Hrčak ID: 177225

URI
https://hrcak.srce.hr/177225

Posjeta: 1.041 *