Pregledni rad
Školsko vođenje kao čimbenik učinkovite škole
Iva Buchberger
orcid.org/0000-0003-2309-8154
; Filozofski fakultet Sveučilišta u Rijeci, Rijeka
Sažetak
Svrha je ovog rada izraditi teorijski okvir za praćenje i tumačenje različitih obilježja i dimenzija školskog vođenja. U radu su posebno naglašena ona obilježja i dimenzije školskog vođenja koji se povezuju s pokazateljima (veće) učinkovitosti škola. Na temelju prikaza i propitivanja teorijskih razmatranja i dosadašnjih istraživanja, školsko vođenje određuje se kao proces utjecaja u donošenju odluka koji je usmjeren na stvaranje i ostvarenje općeg cilja škole uz istaknuto poticanje promjena i inovacija. Nalazi dosad provedenih istraživanja
upućuju na važnosti jačanja obilježja distribuiranog školskog vođenja koji, uz istaknute suradničke odnose, karakteriziraju sudjelovanje i utjecaj drugih dionika (ne isključivo ravnatelja) u donošenju odluka. U radu se naglašavaju i pretpostavke koje doprinose razvoju izdvojenih
obilježja školskog vođenja.
Ključne riječi
školsko vođenje; pretpostavke školskog vođenja; učinkovitost škola; donošenje odluka; obrazovna politika
Hrčak ID:
177229
URI
Datum izdavanja:
15.1.2016.
Posjeta: 2.777 *