Pregledni rad
https://doi.org/10.3935/ljsr.v23i3.108
PREKID SREDNJOŠKOLSKOG OBRAZOVANJA MLADIH S TEŠKOĆAMA U RAZVOJU
Sanda Popović
orcid.org/0000-0002-7345-8683
; Srednja strukovna škola COO »Slava Raškaj«, Zagreb, Hrvatska
Marko Buljevac
orcid.org/0000-0001-7128-7860
; Studijski centar socijalnog rada Pravnog fakulteta Sveučilišta u Zagrebu, Zagreb, Hrvatska
Sažetak
Prekid srednjoškolskog obrazovanja mladih s teškoćama u razvoju predstavlja nedovoljno prepoznati socijalni rizik u suvremenom društvu, koji često ostaje neprimjetan zbog proklamirane obrazovne inkluzije.
Ovim radom želi se opisati, povezati i problematizirati prekid srednjoškolskog obrazovanja mladih s teškoćama u razvoju u suvremenom obrazovnom sustavu. Na početku rada opisuje se položaj djece i mladih s teškoćama u razvoju u odgojno- obrazovnom sustavu Republike Hrvatske, koji se povezuje s međunarodnim i hrvatskim pravnim izvore koji su u funkciji zaštite i promocije prava na inkluzivno obrazovanje. Potom se iznose činjenice i uzroci ispadanja mladih s teškoćama u razvoju iz sustava srednjoškolskog obrazovanja, koji se povezuju sa socijalnim rizicima koji se vežu uz ovu problematiku. Mogućnosti prevencije prekida srednjoškolskog obrazovanja mladih s teškoćama u razvoju objašnjene se kroz razinu rada s pojedincem, obitelji te sustavom formalne podrške, s naglaskom na nužnost interdisciplinarnog pristupa ovo problemu u suvremenom društvu.
Ključne riječi
prekid srednjoškolskog obrazovanja, mladi s teškoćama u razvoju, sustav odgoja i obrazovanja djece i mladih s teškoćama u razvoju; prevencija prekida srednjoškolskog obrazovanja
Hrčak ID:
177452
URI
Datum izdavanja:
15.3.2017.
Posjeta: 4.059 *