Magistra Iadertina, Vol. 11. No. 1., 2016.
Prethodno priopćenje
STAVOVI O VOLONTIRANJU I VREDNOVANJU VOLONTERSKOG RADA STUDENATA SVEUČILIŠTA U ZADRU
Vilma Kotlar
; Sveučilište u Zadru
Ivica Milanja
; Studentsko savjetovalište, Sveučilište u Zadru
Krešimir Jakšić
; Sveučilište u Zadru
Marija Bionda
; Sveučilište u Zadru
Sažetak
U istraživanju o volontiranju i vrednovanju volonterskog rada studenata Sveučilišta u Zadru sudjelovalo je 340 studenata preddiplomskih i diplomskih studija s gotovo svih sastavnica te 136 nastavnika iz različitih područja znanosti i akademskih zvanja.
Rezultati pokazuju da je u razdoblju od početka studiranja 53% ispitanih studenata volontiralo. Imaju raznovrsna volonterska iskustva, ne samo na sveučilištu i u lokalnoj zajednici, već i u inozemstvu. Povezanost volonterskih aktivnosti s područjem studiranja podjednako im je važna i nevažna, a dominira želja za uključivanjem u kratkoročne aktivnosti i aktivnosti humanitarnog karaktera, potom aktivnosti koje uključuju rad s djecom i aktivnosti koje organiziraju sami studenti. Trećina ispitanih planira se uključiti u aktivnosti koje organiziraju nastavnici na Sveučilištu, ali i volonterske aktivnosti u zajednici i u inozemstvu. Interes postoji i za kulturno-umjetničke sadržaje, sportske, aktivnosti zaštite okoliša, volontiranje u području socijalne skrbi te sa starijima i nemoćnima. Unatoč interesu, istraživanje pokazuje da je potrebno unaprijediti informiranje studenata o volontiranju i volonterskim treninzima za mlade, osobito u skupini studenata-nevolontera.
Usporedba stavova nastavnika i studenata pokazala je da obje skupine prepoznaju osobni i društveni značaj volontiranja, za akademsku, i za širu zajednicu. Kod nastavnika postoji interes za informiranjem i stručnim usavršavanjem o temi volontiranja studenata, te društveno korisnom učenju kao nastavnoj metodi. Studenti su željeli da se društveno korisno učenje razvija na Sveučilištu na način da na svakom studijskom programu postoje kolegiji koji koriste tu nastavnu metodu, i to tako da se volontiranje organizira u obliku izbornog kolegija. Dio nastavnika spremni su i žele navedene oblike rada uvrstiti u nastavu, ali žele da im se osigura stručna, administrativna ili logistička pomoć. Nastavnici i studenti složili su se s tvrdnjom da je potrebno nagrađivati (i time poticati) volontiranje. Obje skupine daju prednost pisanim potvrdama i zahvalnicama nad ostalim oblicima nagrađivanja.
Ključne riječi
volontiranje studenata; stavovi o volontiranju; društveno korisno učenje; vrednovanje volonterskog rada studenata; visoko obrazovanje
Hrčak ID:
177647
URI
Datum izdavanja:
13.3.2017.
Posjeta: 3.548 *