hrcak mascot   Srce   HID

Pregledni rad

Potreba i mogućnost odgoja očima pedagoške antropologije

Marko Pranjić   ORCID icon orcid.org/0000-0001-7072-0300 ; Hrvatski studiji Sveučilišta u Zagrebu, Zagreb, Hrvatska

Puni tekst: hrvatski, pdf (409 KB) str. 301-322 preuzimanja: 104* citiraj
APA 6th Edition
Pranjić, M. (2016). Potreba i mogućnost odgoja očima pedagoške antropologije. Školski vjesnik, 65 (2), 301-322. Preuzeto s https://hrcak.srce.hr/177995
MLA 8th Edition
Pranjić, Marko. "Potreba i mogućnost odgoja očima pedagoške antropologije." Školski vjesnik, vol. 65, br. 2, 2016, str. 301-322. https://hrcak.srce.hr/177995. Citirano 08.08.2020.
Chicago 17th Edition
Pranjić, Marko. "Potreba i mogućnost odgoja očima pedagoške antropologije." Školski vjesnik 65, br. 2 (2016): 301-322. https://hrcak.srce.hr/177995
Harvard
Pranjić, M. (2016). 'Potreba i mogućnost odgoja očima pedagoške antropologije', Školski vjesnik, 65(2), str. 301-322. Preuzeto s: https://hrcak.srce.hr/177995 (Datum pristupa: 08.08.2020.)
Vancouver
Pranjić M. Potreba i mogućnost odgoja očima pedagoške antropologije. Školski vjesnik [Internet]. 2016 [pristupljeno 08.08.2020.];65(2):301-322. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/177995
IEEE
M. Pranjić, "Potreba i mogućnost odgoja očima pedagoške antropologije", Školski vjesnik, vol.65, br. 2, str. 301-322, 2016. [Online]. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/177995. [Citirano: 08.08.2020.]
Puni tekst: engleski, pdf (409 KB) str. 323-323 preuzimanja: 146* citiraj
APA 6th Edition
Pranjić, M. (2016). The need for and possibility of education from the point of view of pedagocial anthropology. Školski vjesnik, 65 (2), 323-323. Preuzeto s https://hrcak.srce.hr/177995
MLA 8th Edition
Pranjić, Marko. "The need for and possibility of education from the point of view of pedagocial anthropology." Školski vjesnik, vol. 65, br. 2, 2016, str. 323-323. https://hrcak.srce.hr/177995. Citirano 08.08.2020.
Chicago 17th Edition
Pranjić, Marko. "The need for and possibility of education from the point of view of pedagocial anthropology." Školski vjesnik 65, br. 2 (2016): 323-323. https://hrcak.srce.hr/177995
Harvard
Pranjić, M. (2016). 'The need for and possibility of education from the point of view of pedagocial anthropology', Školski vjesnik, 65(2), str. 323-323. Preuzeto s: https://hrcak.srce.hr/177995 (Datum pristupa: 08.08.2020.)
Vancouver
Pranjić M. The need for and possibility of education from the point of view of pedagocial anthropology. Školski vjesnik [Internet]. 2016 [pristupljeno 08.08.2020.];65(2):323-323. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/177995
IEEE
M. Pranjić, "The need for and possibility of education from the point of view of pedagocial anthropology", Školski vjesnik, vol.65, br. 2, str. 323-323, 2016. [Online]. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/177995. [Citirano: 08.08.2020.]

Sažetak
Krenuvši u svom razmišljanju od čovjekove potrebe i mogućnosti odgoja kao središta pedagoške teorije i odgojne prakse, autor elaborira doprinos drugih znanosti koje se isto tako ali svojom znanstvenom metodologijom bave istraživanjem ljudskoga bića. Riječ je prvenstveno o prirodoslovnim i humanističkim znanostima. Na taj način ne želi se pustiti iz vida sve ono što su i te znanosti namrle kao novinu, a od vitalnog su značenja za cjelovito poimanje čovjeka. Autor se pritom koristi načelom interdisciplinarnosti koje je jako prisutno kod suvremenih pedagogijskih znalaca, dosljedno ugrađujući u svoju pedagošku misao ta iznašašća, odmah ukazuje i na njihovu pedagošku perspektivu u smislu da ono što nije genetski naslijeđeno, a specifično je za čovjeka, podliježe mogućnosti i potrebi učenja čime se uvelike bave odgojne znanosti kao svojim specifičnim „predmetom“ istraživanja. Rezultati tih znanosti u ovom istraživanju služe kao svojevrsna propedeutika pedagoškoj teoriji i na nju naslonjenoj odgojnoj praksi. Tako učenje specifičnih ljudskih ponašanja kao što su: uspravno hodanje, govor, mišljenje, upravljanje ponašanjem, ovladavanja okolinom te vještina korištenje vlastitih organa, odnosno učenje ljudskih načina življenja otvorena prema svijetu, jesu nešto s čim čovjek ne dolazi na svijet nego stječe kroz proces odgoja i obrazovanja. Kolikogod su ove ideje „predmet“ svih odgojnih znanosti, ovdje je ipak naglasak stavljen na zasebnu pedagošku disciplinu kojoj je to još svojstvenije, bliže i specifičnije, naime, pedagošku antropologiju koju se sagledava kroz prizmu ljudskih dubinskih pitanja što nastaju u pojedinim, reklo bi se, privilegiranim ljudskim situacijama, kao što su: čuđenje i divljenje, frustracija i razočaranje te iskustvo negativnoga i ispraznosti, odnosno razmatranjem korijena antropoloških pitanja gdje se posebno spominje iskustvo slobode koje uključuje osobnu odgovornost, personalni odnos prema drugim ljudima te potrebu za pronalaskom općeg smisla ljudskog postojanja.

Ključne riječi
humanističke znanosti; mogućnost odgoja; pedagoška antropologija; potreba odgoja; prirodoslovne znanosti

Hrčak ID: 177995

URI
https://hrcak.srce.hr/177995

[engleski]

Posjeta: 394 *