Skoči na glavni sadržaj

Izvorni znanstveni članak

Utjecaj refleksivne prakse na samoprocjenu ponašanja i zadovoljstvo poslom učitelja u upravljanju razredom i disciplinom

Sanja Bilač orcid id orcid.org/0000-0001-8198-6534 ; Osnovna škola Spinut, Split, Hrvatska
Dubravka Miljković orcid id orcid.org/0000-0002-1616-0792 ; Učiteljski fakultet Sveučilišta u Zagrebu, Zagreb, Hrvatska


Puni tekst: hrvatski pdf 765 Kb

str. 357-377

preuzimanja: 1.160

citiraj

Puni tekst: engleski pdf 765 Kb

str. 378-378

preuzimanja: 526

citiraj


Sažetak

Refleksivna praksa te upravljanje razredom i disciplina smatraju se važnim područjima za uvođenje pozitivnih promjena u učiteljskoj praksi te u njihovu profesionalnom razvoju. Stoga je cilj istraživanja bio odrediti intenzitet i smjer utjecaja refleksivne prakse na samoprocjenu ponašanja i zadovoljstvo poslom učitelja u upravljanju razredom i disciplinom.Istraživanje je obuhvaćalo neprobabilistički uzorak učitelja u Republici Hrvatskoj u eksperimentalnoj i kontrolnoj skupini. Instrument je istraživanja bio anketni upitnik. Kontrolna skupina sudjelovala je u edukaciji, a eksperimentalna i u provođenju refleksivne prakse te korištenju Vodiča za refleksiju.Rezultati su analizirani i obrađeni modeliranjem strukturnih jednadžbi (SEM) te je potvrđen pozitivan utjecaj refleksivne prakse na samoprocjenu ponašanja i zadovoljstvo poslom učitelja u upravljanju razredom i disciplinom.Dodatno je,usporedbom rangova razlika srednjih vrijednosti početnog i završnog mjerenja, utvrđeno kako primjena refleksivne prakse rezultira pozitivnijom samoprocjenom ponašanja i većim zadovoljstvom poslom u upravljanju razredom i disciplinom u odnosu na samu edukaciju.

Ključne riječi

refleksivna praksa; samoprocjena ponašanja učitelja; upravljanje razredom i disciplina; zadovoljstvo poslom

Hrčak ID:

178097

URI

https://hrcak.srce.hr/178097

Datum izdavanja:

22.9.2016.

Podaci na drugim jezicima: engleski

Posjeta: 2.995 *