Skoči na glavni sadržaj

Izvorni znanstveni članak

Graditi profesiju: profesionalna etika i obrazovanje odgajatelja

Danijela Blanuša Trošelj orcid id orcid.org/0000-0002-1376-8110 ; Učiteljski fakultet Sveučilišta u Rijeci, Rijeka, Hrvatska
Željka Ivković orcid id orcid.org/0000-0002-9393-9433 ; Učiteljski fakultet Sveučilišta u Rijeci, Rijeka, Hrvatska


Puni tekst: hrvatski pdf 281 Kb

str. 421-421

preuzimanja: 937

citiraj

Puni tekst: engleski pdf 281 Kb

str. 403-420

preuzimanja: 1.526

citiraj


Sažetak

Profesionalna etika je područje u kojoj se odgajatelji ne osjećaju sigurno. Da bi nužno ojačala svoj društveni status, odgajateljska profesija mora jačati i područje profesionalne etike. Iako formalno obrazovanje ne postoji, dijelovi profesionalne etike mogu se pronaći u ishodima učenja i kompetencijama pojedinih kolegija na Učiteljskim fakultetima u Hrvatskoj. Istraživanje je provedeno u akademskoj godini 2012/2013 među 33 odagajteljica upisanih u prvi semestar prve godine diplomskog studija Ranog i predškolskog odgoja i obrazovanja pri Učiteljskom fakultetu u Rijeci. Glavni ciljevi istraživanja bili su ispitati stavove odgajatelja o profesionalnoj etici, kao i da utvrditi da li edukacija o profesionalnoj etici može utjecati na razvoj svijesti o istoj. Pripremljeni upitnik korišten je u u dva mjerna ciklusa, prije i poslije edukacije, dok je t-test za zavisne uzorke korišten za usporedbu rezultata mjerenja. Kvalitativni podaci prikupljeni su otvorenim pitanjima.

Ključne riječi

etika; inicijalno obrazovanje; odgajatelji; profesija

Hrčak ID:

178099

URI

https://hrcak.srce.hr/178099

Datum izdavanja:

22.9.2016.

Podaci na drugim jezicima: engleski

Posjeta: 5.089 *