hrcak mascot   Srce   HID

Život i škola : časopis za teoriju i praksu odgoja i obrazovanja, Vol.LXII No.2 Prosinac 2016.

Izvorni znanstveni članak

VRŠNJAČKO ZLOSTAVLJANJE U OSJEČKIM ŠKOLAMA I MJERE PREVENCIJE

Tena Velki ; Svečilište Josipa Jurja Strossmayera u Osijeku, Fakultet za odgojne i obrazovne znanosti, Osijek, Republika Hrvatska
Ines Bačmaga ; Svečilište Josipa Jurja Strossmayera u Osijeku, Fakultet za odgojne i obrazovne znanosti, Osijek, Republika Hrvatska
Ivana Juka ; Svečilište Josipa Jurja Strossmayera u Osijeku, Fakultet za odgojne i obrazovne znanosti, Osijek, Republika Hrvatska

Puni tekst: hrvatski, pdf (53 MB) str. 27-46 preuzimanja: 165* citiraj
APA 6th Edition
Velki, T., Bačmaga, I. i Juka, I. (2016). VRŠNJAČKO ZLOSTAVLJANJE U OSJEČKIM ŠKOLAMA I MJERE PREVENCIJE. Život i škola, LXII (2), 27-46. Preuzeto s https://hrcak.srce.hr/179024
MLA 8th Edition
Velki, Tena, et al. "VRŠNJAČKO ZLOSTAVLJANJE U OSJEČKIM ŠKOLAMA I MJERE PREVENCIJE." Život i škola, vol. LXII, br. 2, 2016, str. 27-46. https://hrcak.srce.hr/179024. Citirano 24.09.2018.
Chicago 17th Edition
Velki, Tena, Ines Bačmaga i Ivana Juka. "VRŠNJAČKO ZLOSTAVLJANJE U OSJEČKIM ŠKOLAMA I MJERE PREVENCIJE." Život i škola LXII, br. 2 (2016): 27-46. https://hrcak.srce.hr/179024
Harvard
Velki, T., Bačmaga, I., i Juka, I. (2016). 'VRŠNJAČKO ZLOSTAVLJANJE U OSJEČKIM ŠKOLAMA I MJERE PREVENCIJE', Život i škola, LXII(2), str. 27-46. Preuzeto s: https://hrcak.srce.hr/179024 (Datum pristupa: 24.09.2018.)
Vancouver
Velki T, Bačmaga I, Juka I. VRŠNJAČKO ZLOSTAVLJANJE U OSJEČKIM ŠKOLAMA I MJERE PREVENCIJE. Život i škola [Internet]. 01.12.2016. [pristupljeno 24.09.2018.];LXII(2):27-46. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/179024
IEEE
T. Velki, I. Bačmaga i I. Juka, "VRŠNJAČKO ZLOSTAVLJANJE U OSJEČKIM ŠKOLAMA I MJERE PREVENCIJE", Život i škola, vol.LXII, br. 2, str. 27-46, prosinac 2016. [Online]. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/179024. [Citirano: 24.09.2018.]

Sažetak
Dosadašnja istraživanja koja su se bavila problematikom vršnjačkog nasilja nisu jasno naglašavala razliku između nasilja i zlostavljanja. U ovom istraživanju mjereno je vršnjačko zlostavljanje, uzimajući u obzir i odnos moći nasilnika i žrtve kao i namjeru počinjenog nasilnog ponašanja. Cilj istraživanja bio je ispitati pojavnost vršnjačkog zlostavljanja i dosadašnje mjere prevencije koje su poduzete u svrhu njegova sprječavanja u osječkim školama. U istraživanju je sudjelovalo 496 učenika od petog do osmog razreda iz četiriju osnovnih škola (40,3% dječaka). Dobni raspon kretao se od 10 do 15 godina (M=12,49; SD=1,81). Učenici su popunili Upitnik o vršnjačkom zlostavljanju (UVZ; Velki,2015). Rezultati istraživanja pokazali su da je u vršnjačko zlostavljanje bilo uključeno 37,1% žrtava, 15,9% nasilnika/žrtva, 3,2% nasilnika, dok 43,8% djece nije bilo uključeno u vršnjačko zlostavljanje. Najzastupljenije je verbalno zlostavljanje, dok najmanju razinu zastupljenosti ima seksualno zlostavljanje. 10% učenika izjavilo je da se u njihovim školama i razredima vršnjačko zlostavljanje događa češće nego kod drugih. Dobiveni su rezultati zabrinjavajući jer pokazuju porast nasilja u odnosu na prijašnja istraživanja. Od ispitanih učenika, njih skoro 70% sudjelovalo je u nekom programu prevencije zlostavljanja, a najčešće su to bili UNICEF program te interni školski programi, dok su učenici u programima najčešće sudjelovali kroz radionice i slušanje predavanja. Učenici uglavnom navode da je uvedeni program pomogao smanjenju vršnjačkog zlostavljanja u manjoj mjeri (38,9%). Iako se škole trude uvesti različite programe prevencije, očito je da je njihova efikasnost još uvijek prilično upitna.

Ključne riječi
elektroničko zlostavljanje; osječke škole; prevencija; tradicionalno zlostavljanje; vršnjačko zlostavljanje

Hrčak ID: 179024

URI
https://hrcak.srce.hr/179024

[engleski] [njemački]

Posjeta: 430 *