hrcak mascot   Srce   HID

Izvorni znanstveni članak

VAŽNOST STRATEGIJA UČENJA ZA USPJEH U FIZICI KOD SREDNJOŠKOLACA

Gabrijela Vrdoljak ; Sveučilište Josipa Jurja Strossmayera u Osijeku, Filozofski fakultet Osijek, Hrvatska

Puni tekst: hrvatski, pdf (27 MB) str. 69-78 preuzimanja: 119* citiraj
APA 6th Edition
Vrdoljak, G. (2016). VAŽNOST STRATEGIJA UČENJA ZA USPJEH U FIZICI KOD SREDNJOŠKOLACA. Život i škola, LXII (2), 69-78. Preuzeto s https://hrcak.srce.hr/179026
MLA 8th Edition
Vrdoljak, Gabrijela. "VAŽNOST STRATEGIJA UČENJA ZA USPJEH U FIZICI KOD SREDNJOŠKOLACA." Život i škola, vol. LXII, br. 2, 2016, str. 69-78. https://hrcak.srce.hr/179026. Citirano 21.01.2020.
Chicago 17th Edition
Vrdoljak, Gabrijela. "VAŽNOST STRATEGIJA UČENJA ZA USPJEH U FIZICI KOD SREDNJOŠKOLACA." Život i škola LXII, br. 2 (2016): 69-78. https://hrcak.srce.hr/179026
Harvard
Vrdoljak, G. (2016). 'VAŽNOST STRATEGIJA UČENJA ZA USPJEH U FIZICI KOD SREDNJOŠKOLACA', Život i škola, LXII(2), str. 69-78. Preuzeto s: https://hrcak.srce.hr/179026 (Datum pristupa: 21.01.2020.)
Vancouver
Vrdoljak G. VAŽNOST STRATEGIJA UČENJA ZA USPJEH U FIZICI KOD SREDNJOŠKOLACA. Život i škola [Internet]. 2016 [pristupljeno 21.01.2020.];LXII(2):69-78. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/179026
IEEE
G. Vrdoljak, "VAŽNOST STRATEGIJA UČENJA ZA USPJEH U FIZICI KOD SREDNJOŠKOLACA", Život i škola, vol.LXII, br. 2, str. 69-78, 2016. [Online]. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/179026. [Citirano: 21.01.2020.]

Sažetak
Cilj je ovoga istraživanja bio provjeriti razlikuju li se učenici u ocjeni iz fizike s obzirom na to u kojoj se mjeri koriste pojedinim strategijama učenja, a to su: dubinsko procesiranje, površinsko procesiranje i ciklus metakognitivne kontrole. Strategijama učenja naziva se svako ponašanje ili mišljenje koje olakšava kodiranje informacija na način koji povećava njihovu integraciju i pronalaženje. Strategije učenja (kao što je dubinsko procesiranje i metakognitivne strategije) dovode se u vezu s pozitivnim obrazovnim ishodima. Ovo istraživanje provedeno je u kontekstu nastave fizike koju učenici često smatraju teškom i nezanimljivom. Istraživanje je provedeno na 625 učenika i učenica drugog i trećeg razreda srednje škole iz pet škola s područja Slavonije i Baranje. Korišteni instrument prilagođena je Skala strategija učenja (Lončarić, 2014) koja mjeri tri vrste strategija: dubinsko procesiranje, površinsko procesiranje i ciklus metakognitivne kontrole. Rezultati su pokazali da učenici koji se više koriste dubinskim procesiranjem i ciklusom metakognitivne kontrole, te oni koji se manje koriste površinskim procesiranjem imaju bolje ocjene iz fizike. Rezultati upućuju na potrebu za edukacijom učenika o korištenju adekvatnim strategijama učenja čime bismo mogli prevenirati neuspjeh u ovom predmetu, a možda i negativne stavove koji se vežu uz fiziku.

Ključne riječi
metakognitivna kontrola; dubinsko procesiranje; površinsko procesiranje; ocjena iz fizike; srednjoškolci

Hrčak ID: 179026

URI
https://hrcak.srce.hr/179026

[engleski] [njemački]

Posjeta: 298 *