Izvorni znanstveni članak
GLAZBENE PREFERENCIJE UČENIKA KAO POLAZIŠTE ZA REALIZACIJU IZVANNASTAVNIH AKTIVNOSTI U STRUKOVNIM ŠKOLAMA
Tihana Škojo
; Sveučilište Josipa Jurja Strossmayera u Osijeku, Umjetnička akademija u Osijeku Osijek, Hrvatska
Sažetak
Glazbeni odgoj i obrazovanje sastavni je dio svih razvijenih obrazovnih sustava, utvrđen s ciljem stjecanja glazbenih kompetencija te neizostavni element u oblikovanju života svakog pojedinca. Budući da nastavni plan ne predviđa nastavu Glazbene umjetnosti u srednjim strukovnim školama, učenici koji pohađaju ovu vrstu škole uskraćeni su za glazbene sadržaje, brojne kreativne aktivnosti te kompetencije koje bi stekli tijekom svog srednjoškolskog obrazovanja. Neophodan glazbeni razvoj učenika strukovnih škola ostvariv je i u izvannastavnim glazbenim aktivnostima, u kojima bi se omogućilo učenicima stjecanje glazbenih znanja, vještina i formiranje estetičkih stavova koji su važni za usmjeravanje glazbenih preferencija i stjecanje glazbenog ukusa kao krajnjeg cilja glazbenog odgoja. Na temelju pregleda recentnih istraživanja o usmjeravanju glazbenih preferencija i promišljanju o značenju i važnosti realizacije izvannastavnih aktivnosti utvrđena je ideja za uvrštavanje izvannastavnih glazbenih aktivnosti u školski kurikulum svih strukovnih srednjih škola. Provedeno je istraživanje ukazalo na značajno veću preferenciju gimnazijalaca prema umjetničkoj glazbi od učenika strukovnih škola i značajno veću preferenciju učenika strukovne škole prema glazbi niske vrijednosti, te je i na taj način potvrđena potreba za usmjeravanjem učenika strukovnih škola prema kvalitetno, kreativno osmišljenim izvannastavnim aktivnostima u kojima bi i učenici koji su se opredijelili za strukovnu srednju školu dobili mogućnost da kroz inventivne sadržaje ostvare brojne glazbene kompetencije i razviju kriterije za procjenu glazbe.
Ključne riječi
glazbene preferencije; izvannastavne glazbene aktivnosti; strukovne škole; učenici
Hrčak ID:
179035
URI
Datum izdavanja:
1.12.2016.
Posjeta: 2.072 *