hrcak mascot   Srce   HID

Stručni rad

RAZVIJENOST ČITATELJSKIH SPOSOBNOSTI – KOMPARATIVNA ANALIZA 1985./86. I 2011./12. GODINE

Emerik Munjiza ; Velika Kopanica, Hrvatska
Blanka Skender ; Osnovna škola „Ivan Filipović“, Velika Kopanica, Hrvatska

Puni tekst: hrvatski, pdf (32 MB) str. 239-252 preuzimanja: 242* citiraj
APA 6th Edition
Munjiza, E. i Skender, B. (2016). RAZVIJENOST ČITATELJSKIH SPOSOBNOSTI – KOMPARATIVNA ANALIZA 1985./86. I 2011./12. GODINE. Život i škola, LXII (2), 239-252. Preuzeto s https://hrcak.srce.hr/179039
MLA 8th Edition
Munjiza, Emerik i Blanka Skender. "RAZVIJENOST ČITATELJSKIH SPOSOBNOSTI – KOMPARATIVNA ANALIZA 1985./86. I 2011./12. GODINE." Život i škola, vol. LXII, br. 2, 2016, str. 239-252. https://hrcak.srce.hr/179039. Citirano 15.05.2021.
Chicago 17th Edition
Munjiza, Emerik i Blanka Skender. "RAZVIJENOST ČITATELJSKIH SPOSOBNOSTI – KOMPARATIVNA ANALIZA 1985./86. I 2011./12. GODINE." Život i škola LXII, br. 2 (2016): 239-252. https://hrcak.srce.hr/179039
Harvard
Munjiza, E., i Skender, B. (2016). 'RAZVIJENOST ČITATELJSKIH SPOSOBNOSTI – KOMPARATIVNA ANALIZA 1985./86. I 2011./12. GODINE', Život i škola, LXII(2), str. 239-252. Preuzeto s: https://hrcak.srce.hr/179039 (Datum pristupa: 15.05.2021.)
Vancouver
Munjiza E, Skender B. RAZVIJENOST ČITATELJSKIH SPOSOBNOSTI – KOMPARATIVNA ANALIZA 1985./86. I 2011./12. GODINE. Život i škola [Internet]. 2016 [pristupljeno 15.05.2021.];LXII(2):239-252. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/179039
IEEE
E. Munjiza i B. Skender, "RAZVIJENOST ČITATELJSKIH SPOSOBNOSTI – KOMPARATIVNA ANALIZA 1985./86. I 2011./12. GODINE", Život i škola, vol.LXII, br. 2, str. 239-252, 2016. [Online]. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/179039. [Citirano: 15.05.2021.]

Sažetak
Prema psiholingvističkom kriteriju postoje dvije vrste čitanja: čitanje naglas i čitanje u sebi. Obje vrste čitanja moguće je empirijski utvrditi i mjeriti: čitanje naglas kao brzinu čitanja i čitanje u sebi kao razumijevanje pročitanog teksta. U ovom istraživanju obje vrste čitanja empirijski su ispitane s otklonom od 26 godina. U oba istraživanja korišteni su isti instrumentariji: jednominutni ispit glasnog čitanja forme Ia, IIa, IIIa i IVa i čitanje s razumijevanjem forme TČIa, TČIIa, TČIIIa i TČIVa.
Istraživanje je provedeno u Osnovnoj školi „Ivan Filipović“ Velika Kopanica 1985./86. na uzorku od 257 učenika razredne nastave i 2011./12. na uzorku od 163 učenika razredne nastave. U istraživanju se pošlo od pretpostavke da je promijenjeno/poboljšano obiteljsko i školsko okružje u vremensko rasponu od 26 godina dovelo do poboljšanja na području razvijenosti čitateljskih sposobnosti. Dobiveni rezultati u istraživanju ne ukazuju da je došlo do očekivanih poboljšanja na području razvijenosti čitateljskih sposobnosti.

Ključne riječi
čitateljske sposobnosti; brzina čitanja; čitanje s razumijevanjem; obiteljsko i školsko okružje

Hrčak ID: 179039

URI
https://hrcak.srce.hr/179039

[engleski] [njemački]

Posjeta: 578 *