hrcak mascot   Srce   HID

Pregledni rad

BAJKA JAGOR IVANE BRLIĆ MAŽURANIĆ KAO ISHODIŠTE ZA PEDAGOŠKO I EVOLUCIJSKO-PSIHOLOŠKO RAZMATRANJE „PEPELJUGA EFEKTA“

Katarina Dadić ; Hrvatski studiji Sveučilišta u Zagrebu, Odjel za edukacijske znanosti i izobrazbu nastavnika, Zagreb, Hrvatska
Bruno Pušić ; Hrvatski studiji Sveučilišta u Zagrebu, Odjel za edukacijske znanosti i izobrazbu nastavnika, Zagreb, Hrvatska

Puni tekst: hrvatski, pdf (40 MB) str. 255-266 preuzimanja: 207* citiraj
APA 6th Edition
Dadić, K. i Pušić, B. (2016). BAJKA JAGOR IVANE BRLIĆ MAŽURANIĆ KAO ISHODIŠTE ZA PEDAGOŠKO I EVOLUCIJSKO-PSIHOLOŠKO RAZMATRANJE „PEPELJUGA EFEKTA“. Život i škola, LXII (2), 255-266. Preuzeto s https://hrcak.srce.hr/179040
MLA 8th Edition
Dadić, Katarina i Bruno Pušić. "BAJKA JAGOR IVANE BRLIĆ MAŽURANIĆ KAO ISHODIŠTE ZA PEDAGOŠKO I EVOLUCIJSKO-PSIHOLOŠKO RAZMATRANJE „PEPELJUGA EFEKTA“." Život i škola, vol. LXII, br. 2, 2016, str. 255-266. https://hrcak.srce.hr/179040. Citirano 28.11.2020.
Chicago 17th Edition
Dadić, Katarina i Bruno Pušić. "BAJKA JAGOR IVANE BRLIĆ MAŽURANIĆ KAO ISHODIŠTE ZA PEDAGOŠKO I EVOLUCIJSKO-PSIHOLOŠKO RAZMATRANJE „PEPELJUGA EFEKTA“." Život i škola LXII, br. 2 (2016): 255-266. https://hrcak.srce.hr/179040
Harvard
Dadić, K., i Pušić, B. (2016). 'BAJKA JAGOR IVANE BRLIĆ MAŽURANIĆ KAO ISHODIŠTE ZA PEDAGOŠKO I EVOLUCIJSKO-PSIHOLOŠKO RAZMATRANJE „PEPELJUGA EFEKTA“', Život i škola, LXII(2), str. 255-266. Preuzeto s: https://hrcak.srce.hr/179040 (Datum pristupa: 28.11.2020.)
Vancouver
Dadić K, Pušić B. BAJKA JAGOR IVANE BRLIĆ MAŽURANIĆ KAO ISHODIŠTE ZA PEDAGOŠKO I EVOLUCIJSKO-PSIHOLOŠKO RAZMATRANJE „PEPELJUGA EFEKTA“. Život i škola [Internet]. 2016 [pristupljeno 28.11.2020.];LXII(2):255-266. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/179040
IEEE
K. Dadić i B. Pušić, "BAJKA JAGOR IVANE BRLIĆ MAŽURANIĆ KAO ISHODIŠTE ZA PEDAGOŠKO I EVOLUCIJSKO-PSIHOLOŠKO RAZMATRANJE „PEPELJUGA EFEKTA“", Život i škola, vol.LXII, br. 2, str. 255-266, 2016. [Online]. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/179040. [Citirano: 28.11.2020.]

Sažetak
U brojnim kulturama postoje stereotipi o „okrutnosti” pomajki i/ili poočima u odnosu s njihovom nebiološkom djecom koji najčešće proizlaze iz nejasnoće njihovih uloga u obitelji, ali i dječjih negativnih stavova vezanih uz ponovno sklapanje novoga braka svojih roditelja. Tim stereotipima u znatnoj su mjeri pridonijele i bajke koje se naraštajima čitaju, uz koje djeca odrastaju i odgajaju se. Zbog toga smo se u članku kao polazištem za analizu koristili hrvatskom bajkom Jagor Ivane Brlić Mažuranić budući da se u njoj tematizira navedena problematika. Na tragu svojih zapažanja, razmatramo imaju li navedeni stereotipi uporište u stvarnom životu, koristeći se dvama pristupima: pedagoškim i evolucijsko-psihološkim. Nadalje, u radu detaljno analiziramo i postojeće stereotipe o pomajkama i/ili poočimima u odnosu s njihovom nebiološkom djecom s ciljem kako bi se ustanovilo jesu li djeca koja žive s jednim biološkim roditeljem i jednim nebiološkim roditeljem uistinu u nepovoljnijim obiteljskim uvjetima (međuodnosu) u usporedbi s djecom koja žive s biološkim roditeljima. Isto tako, detaljan pregled recentnih pedagoških i evolucijsko-psiholoških istraživanja o pomajkama i/ili poočimima u znatnoj je mjeri pridonio pedagoškoj evaluaciji navedenog problema kako bi se ustanovilo: a) zašto su postojeći stereotipi o pomajkama i/ili poočimima i njihovom odnosu prema djeci koja im nisu biološka izazov za suvremenu pedagogiju, ali i b) na koji koji način ona može i treba odgovoriti na postojeće probleme budući da je kao znanost i u službi djelovanja.

Ključne riječi
bajka; dijete; evolucijska psihologija; pedagogija; pomajka; poočim; stereotip

Hrčak ID: 179040

URI
https://hrcak.srce.hr/179040

[engleski] [njemački]

Posjeta: 790 *