Skoči na glavni sadržaj

Stručni rad

https://doi.org/10.21464/mo44.232.99120

Dvojezično i višejezično obrazovanje u Republici Hrvatskoj u svjetlu hrvatske jezične politike i planiranja

Rea Lujić orcid id orcid.org/0000-0002-5931-3867 ; Sveučilište u Zadru, Hrvatska


Puni tekst: hrvatski pdf 423 Kb

str. 99-120

preuzimanja: 824

citiraj


Sažetak

U radu se prikazuje jezična politika Europske unije i Republike Hrvatske, s osobitim naglaskom na politiku jezičnog obrazovanja, i predstavljaju se modeli dvojezičnog i višejezičnog obrazovanja u RH. U uvodu se ukazuje na složenost pri određivanju dvaju ključnih koncepata, dvojezičnog i višejezičnog obrazovanja i jezične politike i planiranja. U prvom dijelu predstavljaju se zakoni i inicijative EU koji ukazuju na ključne vidove njene jezične politike: zaštitu jezične raznolikosti i promicanje višejezičnog obrazovanja. Zatim se predstavlja hrvatska zakonska regulativa kojom se uređuje hrvatska jezična politika te se razmatraju pojedini vidovi jezičnog planiranja. U drugom dijelu rada prikazuje se šest modela dvojezičnog i višejezičnog obrazovanja prisutnih na području RH: izdvajajući model, njegujući model, potapajući model s dodatnom nastavom materinskog jezika, nastava stranog jezika, prestižni model i dinamični model. U zaključku se predlažu smjernice koje bi doprinijele usklađivanju hrvatske jezične politike s politikom EU i kvalitetnijem jezičnom planiranju.

Ključne riječi

dvojezično i višejezično obrazovanje; Europska unija; jezična politika i planiranje; Hrvatska

Hrčak ID:

179365

URI

https://hrcak.srce.hr/179365

Datum izdavanja:

17.3.2017.

Podaci na drugim jezicima: engleski

Posjeta: 2.652 *