Izvorni znanstveni članak
https://doi.org/10.20867/thm.10.3-4.1
MODEL UPRAVLJANJA KVALITETOM TURISTIČKE DESTINACIJE (CASE STUDY PULA)
Vinka Cetinski
; Faculty of tourism and hospitality management, University of Rijeka, Opatija, Croatia
Violeta Šugar
Sažetak
Suvremeni turistički proizvod čine atrakcije, od onih prirodnih do ljudskom rukom stvorenih. Atrakcije su dio određene destinacije, mjesta, grada, regije, čak kontinenta.
Destinacija je cjelina čijim je razvojem i atrakcijskom resursnom osnovom potrebno upravljati na kvalitetan način. Kvalitetno se upravljanje turističkom destinacijom temelji na sinergiji, odnosno suradnji svih zainteresiranih, u javnom i privatnom sektoru. Bez
atrakcija nema turizma, odnosno turističke destinacije, bez upravljanja kvalitetom, točnije kvalitetnim razvojem, turistička je destinacija prepuštena nasumičnoj, kaotičnoj izgradnji, maksimalnom iskorištavnju resursa, ukratko prijetnji da u budućnosti izgubi sve atribute atraktivnosti. Sustav upravljanja kvalitetom Pule kao turističke destinacije, predložen u ovome radu, trebao bi se temeljiti na kvalitetnoj bazi podataka, dostupnoj umreženim korisnicima, odnosno svima zainteresiranima, podjednako u javnom i privatnom sektoru.
Umreženi korisnici činili bi Destinacijsku upravljačku mrežu (DUM), odnosno dijamant konkurentnosti Pule, pilot-projekt čiji bi uspjeh mogao postati parametrom i standardom i za druge, slične destinacije. On-line informacije, od onih statističkih do onih vezanih uz
turističku ponudu, proizvode i atrakcije destinacije, činile bi know-how Pule Znanje, informacije i ljudski kapital temelj su upravljanja kvalitetom i okosnice dijamanta konkurentnosti pulske Destinacijske upravljačke mreže.
Ključne riječi
upravljanje kvalitetom; turistička destinacija; sinergija; javni i privatni sektor; benchmarking; dijamant konkurentnosti
Hrčak ID:
181418
URI
Datum izdavanja:
30.12.2004.
Posjeta: 3.789 *